[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Lurer på om noen har noen tips ang. gitar-topper...

Lurer på om noen har noen tips ang. gitar-topper...

Lurer på om noen har noen tips ang. gitar-topper...

Innlegg MaGGot » Ons Feb 13, 2008 10:36 pm

hva slags Gitar-topper dere anbefaler til en lavt tunet syv-strenger?(musikkstil : metal) Mine erfaringer er at noen topper har problemer med å "lese" De lave tonene. Jeg er på utkikk etter en topp som er i stand til å takle de lave toner, og som er tight og presis.

Evt hva tror dere om : Framus Cobra(som dere skrev om), Mesa Triple rectifier, Line 6 Vetta ll.. Noen som har erfaringer?
MaGGot
 

Innlegg goran » Tor Feb 14, 2008 9:52 am

Hva med å kjøre en bassamp paralelt?

:twisted:
goran
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Lør Feb 09, 2008 12:05 am

Innlegg Per Einar » Tor Feb 14, 2008 12:41 pm

Mesa Rectifier serien funker fint - Roadking også.
ENGL ampene .....husk å bruke kabinetter som ikke kræpper ut også. Hjelper ikke å ha en topp som klarer jobben hvis kabinettet/elementene ikke klarer jobben. Sjekk ut hva dine "favorittband/musikere" bruker....det kan være en pekepinn. Meshuggah kjører 8 -strengere og har vel kjørt POD rett i bordet både i studio og live - hvis jeg husker korrekt. Mange veier til Rom som du skjønner...:-)

pes
Per Einar
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Søn Des 09, 2007 10:36 pm

Innlegg yhoyland » Fre Feb 15, 2008 3:38 am

Pass deg for super-higain distortion i selve ampen. Det stjeler mye bunn. De
fleste analoge (transistor/rør) kretser stjeler mye av de laveste lave...

Jeg har jobbet endel med gitarister som har funnet en fin løsning med digital
distortion (brett/rack) og topp/cab som kjøres clean.

Det er kanskje å putte bomber i turbanen dette, men jeg tar sjansen og
løfter Line6 sin gamle POD PRO (rack) opp på pallen. Super som front-end
for en feit amp/kabinett combo.

...Når det er sagt så finnes det vel nok av eksempler på "gode gamle gutter"
som får det de vil fra et digert 4x12 med en eller annen monstertopp fra
Marshall eller Mesa...
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Marshall DSL 100W

Innlegg robert » Søn Feb 17, 2008 11:06 pm

Jeg bruker en Marshall DSL 100 W med et standard 1960 A vinklet kabinett. Det gir masse headroom, du kan evt. plusse på med et kabinett til hvis det ikke rekker. Det er en egen knapp på forsterkeren for ekstra bass (deep switch). Tror du skulle teste ut denne. Det er forøvrig 4 kanaler å velge mellom. Fra Marshall Clean til Marshall Dust.
robert
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Man Jan 21, 2008 10:20 pm
Bosted: akershus

Innlegg hermok » Ons Mar 12, 2008 2:25 pm

Har tilfeldivis en bogner uberschall til salgs som vil hit the spot..
hermok
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Ons Mar 12, 2008 2:23 pm

Innlegg hh » Søn Jul 20, 2008 10:39 am

Diezel Herbert gjennom et Mesa standard 4x12 og bånndraget slår bena under deg.-funker ikke med Marshall kabinett.De er for spinkelt bygd.
hh
Tørr bak øra
 
Innlegg: 46
Registrert: Tor Jul 17, 2008 7:14 pm
Bosted: Stord

Innlegg Dozerbabar » Søn Jul 20, 2008 5:42 pm

Engl Poweball har den feteste lyden jeg har hørt til den typen. Smak og behag selvfølgelig. HUSK: De låter desidert fetest med et orginalt Engl-kabinett.
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg HumdinGer » Fre Aug 08, 2008 1:11 am

Dozerbabar skrev:Engl Poweball har den feteste lyden jeg har hørt til den typen. Smak og behag selvfølgelig. HUSK: De låter desidert fetest med et orginalt Engl-kabinett.

Har aldri fått anledning til å prøve et Engl-kabinett, men min Engl SE EL34 topp låter tight og trøkker som bare juling på et Mesa Rectifier 4x12" kabinett. Spiller både nedstemt og med bariton-gitar, og Engl'n har ingen problemer med å takle bassen. Har en Mesa Roadster også, og den kneler mye hurtigere når gain skrus opp med tanke på tight basstrøkk. Engl'n kan du skru gain til krampa tar deg uten at bassen mister trøkket! Er du forsiktig med gain låter Roadsteren rått som bare fanden den også. For mye gain på den så blir bassen svært udefinert og seigrumpet.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg erikbad_@hotmail.com » Ons Feb 25, 2009 3:36 pm

Hvis den er veldig lavt tunet, digitalt (line6 som Meshuggah)
Hvis ikke, Mesa. Diezel skal funke fett det også;) Og som en eller annen her skrev, ikke kast inn for mye dist!
erikbad_@hotmail.com
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Ons Feb 25, 2009 1:33 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Debris » Man Mar 02, 2009 4:17 am

erikbad_@hotmail.com skrev:Hvis den er veldig lavt tunet, digitalt (line6 som Meshuggah)
Hvis ikke, Mesa. Diezel skal funke fett det også;) Og som en eller annen her skrev, ikke kast inn for mye dist!



Meshuggah bruker Fractal Audio Axe FX Ultra både studio og live nå.
Har solgt ampene mine da denne egentlig gjør alt bedre enn ampene jeg har hatt.
(Solgte Diezel, Engl og CAE etter Axe`n kom i hus, i tillegg gjør den effekter i Eventide klassen bare med en helt annen brukervennlighet :D )
Debris
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Fre Aug 08, 2008 4:53 pm

Innlegg BezzerWizzer » Lør Mar 07, 2009 8:28 pm

hva slags Gitar-topper dere anbefaler til en lavt tunet syv-strenger?(musikkstil : metal) Mine erfaringer er at noen topper har problemer med å "lese" De lave tonene. Jeg er på utkikk etter en topp som er i stand til å takle de lave toner, og som er tight og presis.

Evt hva tror dere om : Framus Cobra(som dere skrev om), Mesa Triple rectifier, Line 6 Vetta ll.. Noen som har erfaringer?



Jeg har testa gjennom endel ENGL i det siste, og bestilte akkurat en Classic combo. Den er ikke egnet til lavt tunet syvstrenger, langt ifra... Men de toppene jeg testet er absolutt egnet. De har bøttevis av gain men fortsatt "ren" lyd. Mørke akkorder freste heftig i hele registeret med masse distortion, uten å miste harmoniene.

Jeg testa Powerball, Ritchie Blackmore, Steve Morse og Special Edition. Veldig fete greier! Med et XL 412 kabinett (ekstra stort) tror jeg at det ville fungert bra med lavt tunet syvstrenger.
BezzerWizzer
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Lør Mar 07, 2009 6:51 pm


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron