[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Stereoamp?

Stereoamp?

Stereoamp?

Innlegg yhoyland » Tor Mar 06, 2008 3:19 pm

Jeg jobber med et band som er avhengig av å få én gitar ut i PA i stereo. Til
nå har vi jobbet med 2x AC30, men det blir for tungvint i lengden.
Arrangørene sliter også med å få tak i to identiske amper.

Finnes det noen amper der ute som har to elementer, med separate
forsterkere og stereo inngang? :?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Per Einar » Tor Mar 06, 2008 4:26 pm

Kan ikke si jeg i farten husker noe du er ute etter som kan erstatte 2 stk AC30.
Har dere vurdert å kjøre en stereo slave og kabinetter i tillegg til AC30'n?
Kjøre AC30 tørr og så en slave med to kabinetter i stereo-eventuelt med effekter. Kommer vel an på hvilken modell AC30 man har. En Kina AC30 CC med effektsløyfe hadde gjort biffen - med en signal splitter fra f, eks Skrydstrup (www.skrydstrup.dk) DM2 mikseren....Det er mange veier til Rom her litt avhengig av hva man har av utstyr. Men en stereo røramp med stereo kabinett kan jeg ikke komme på i farten....

Noen andre som har noen forslag??
pes
Per Einar
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Søn Des 09, 2007 10:36 pm

Innlegg yhoyland » Tor Mar 06, 2008 4:32 pm

Det trenger forsåvidt ikke være en AC30-løsning, men det gir vel en
pekepinn på omtrent hvaslags lyd jeg er ute etter.

F.eks. er Budda et fullt brukbart alternativ.

Det er ikke så viktig at ampen(e) spiller grisehøyt.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg goldenGeek2 » Fre Mar 21, 2008 1:59 pm

Dette er kanskje ikkje noko godt svar, men det du spør etter kan nok enklest ordnes med eit rack-oppsett... kanskje ikkje politisk korrekt å bruke rackforsterkere for tiden, men der finst det i alle fall mange muligheter; f.eks splitte gitarsignalet og kjøre to ulike pre-amper inn i et stereo-sluttrinn og mate et stereokabinett, eventuelt kjøre ein pre-amp og inserte stereoeffekter på denne - dvs. mono send og stereo retur (er mulig på nokre modellar i alle fall, hadde ein Marshall 9001 for lenge sidan, den hadde slik mulighet). Om gitaristen har eit slikt oppsett så er det mykje meir portabelt også, då kan eventuelt arrangøren skaffe stereokabinett av ønska merke. ...Men eg skjønner deg godt om dette ikkje er noko gangbart alternativ, foretrekker sjølv gode gamle comboer :-)
goldenGeek2
Superaktiv
 
Innlegg: 266
Registrert: Lør Des 01, 2007 8:48 am

Innlegg moradi2 » Tir Apr 22, 2008 5:41 pm

Hvis det er en stereo combo du er ute etter er vel det ganske begrenset med alternativer.
Rivera S-120 er en 2x60watt rør kombo (eler topp)
Tror Gibson hadde noen stereo kombo'er med rør og lav effekt, husker ikke navnet.

I transistor land er det jo flere å velge i, men virker kanskje som ikke det er det du er ute etter. Roland Jazz Chorus, Marshall valvestate, fender stereo-chorus, peavey etc etc....

I rack verdenen er jo derimot de fleste sluttrinn stereo. Mesa, Marshall, VHT, ENGL etc lager stereo rør sluttrinn.
moradi2
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Tir Apr 22, 2008 5:34 pm

Marshall Valvestate 8280

Innlegg Thunderguitar » Ons Apr 23, 2008 7:16 pm

Hei, jeg har en Marshall Valvestate 8280 combo, det er en stereo Forsterker med 2x80 watt, og den er også utstyrt med line out L-R, stereo. Er godt fornøyd med denne.
Thunderguitar
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tir Apr 22, 2008 3:03 pm

Innlegg Kjartan Meinseth » Tor Mai 01, 2008 10:29 am

Gibson har eller hadde en som heter Goldtone eller no sånt. 2x15 watt som driver 2x Vintage30 12". Det er egentlig en rebadget Trace Elliot Velocette. Fin amp egentlig. Jan Erik Kongshaug bruker en sånn som stereoslutttrinn med høytalere...
Kjartan Meinseth
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Fre Sep 28, 2007 10:38 am

Innlegg yhoyland » Tor Mai 01, 2008 12:45 pm

Goldtone er grisefeit. ;)
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron