[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hamer i Norge

Hamer i Norge

Har du noen gang prøvd en Hamer?

Ja, jeg er en lykkelig Hamer-eier!
2
40%
Nei, men jeg kan ikke vente på å få prøvd en!
2
40%
Jepp, og jeg var fornøyd
1
20%
Ja, oppskrytte greier...
0
Ingen stemmer
 
Antall stemmer : 5

Hamer i Norge

Innlegg helgebelge » Tir Mar 25, 2008 1:42 am

Jeg skal med tungt hjerte selge min gode, gamle Hamer Centaura. I den forbindelse lurer jeg litt på hvor mange Hamer gitarer generelt som finnes i Norge, og spesielt Centauraer. Har nemlig aldri sett noen andre Centauraer i Norge... I grunnen sjelden jeg ser Hamer i det hele tatt, andre steder enn i musikkbutikker... Innbiller meg at det blir litt vanskeligere å selge denne brukt, enn om den hadde vært laget av en produsent som er mer kjent/vanlig i Norge, f.eks. Fender som "alle" har eller vil ha. Hamer er ikke noe dårligere, men hvor mange vet det..?

P.S. Jeg snakker om Made in Usa Hamer'e, ikke koreanske Slammere.
helgebelge
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tor Feb 21, 2008 12:24 am
Bosted: Drammen

Innlegg FinnArild » Tir Mar 25, 2008 3:05 pm

Jeg har en surfgrønn 80 talls Hamer Custom som jeg aldri kommer til å kvitte meg med. Den har en fantastisk tone, sustain og spillbarhet. Floyd Rose kniver og skruer var etterhvert blitt slitt, så jeg har nylig fått satt inn en Schaller Floyd Rose på den. Om noen måneder får jeg råd til VG-99 og da blir det denne gitaren som får en GK3 på seg (kan jo ikke sette sånt på en Hagstrøm Viking).

Bilde
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Se der du!

Innlegg helgebelge » Ons Mar 26, 2008 11:34 pm

Se der du! :) Den er jo faktisk ikke så ulik Centauraen min - kroppen ser lik ut, men jeg har opp-ned headstock.
Skal jammen si at Hamer har lansert en del spreke farger og mønstre opp gjennom åra! Min er svart med sølvglitter. Jeg tror faktisk det er hovedgrunnen til at den hang leeenge i butikken til stadig lavere pris, helt til jeg fikk råd til den. Designen var sikkert dritfet i produksjonsåret '91, men den kom kanskje litt seinere til Norge, og ble hvert fall ikke solgt før i '97... Til tross for at det er en veldig allsidig og god gitar, var jeg lissom alltid litt flau over den lakken. Helt til jeg for noen år siden så både Lukather og Petrucci i Oslo med nettopp svarte gitarer med sølvglitter på :D
Den har vært hovedgitaren min siden jeg kjøpte den, så det blir rart å selge den...
helgebelge
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tor Feb 21, 2008 12:24 am
Bosted: Drammen

Innlegg FinnArild » Tor Mar 27, 2008 12:36 am

... jeg hadde ikke solgt den, jeg ;) ... kan du ikke belåne huset litt mer da?
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg helgebelge » Tir Apr 15, 2008 12:37 pm

FinnArild skrev:... jeg hadde ikke solgt den, jeg ;) ... kan du ikke belåne huset litt mer da?

Hehe, godt forslag faktisk! Ut fra hva jeg ser på hjemmesida di, har du en kone som er veldig forståelsesfull mtp gitarer og deres viktighet. Som nygift har jeg nok ikke greid å innprente den samme forståelsen hos kona ennå. Men kanskje en vakker dag... :)
helgebelge
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tor Feb 21, 2008 12:24 am
Bosted: Drammen


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest