[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilken kompressor?

Hvilken kompressor?

Hvilken kompressor?

Innlegg hkh » Fre Jun 06, 2008 10:57 am

Hvilken er best/best likt?

Alternativene til nå:
mxr dyna comp
Boss cs-3
Keeley compressor


Keeleyen er mye dyrere enn de andre, er den verdt prisforskjellen?
Finnes det andre gode alternativer?
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Innlegg eivind » Ons Jun 11, 2008 5:35 pm

-Kommer litt ann på hva du skal bruke den til, og selvfølgelig, hvor mye du vil legge i det. Jeg bruker den mest til country tele picking og da er Keeley en suveren ener. Absolutt verdt de ekstra kronene.
eivind
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Jun 11, 2008 5:28 pm
Bosted: Karmøy

Innlegg hkh » Tor Jun 12, 2008 12:22 am

Skal bruke den til litt funk-ting, samt for å få litt kvassere kosevreng fra tubescreameren

Lurer på om jeg bare skal kjøpe alle sammen og så selge de jeg ikke liker
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Innlegg eivind » Tor Jun 12, 2008 7:44 am

synes egentlig Boss tingen er tøff til sånne ting. Ville i alle fall hatt en med attack controll hadde jeg vært deg. Det er jo også en tone kontroll på boss'en som faktisk har en misjon. Har hatt Dyna comp'en med attack control men syns faktisk boss sin er litt mer "edgey" og hvassere i attack'en til røffere ting. Til funk er det jo den gamle dynacompen som er klassikeren sies det, men jeg synes boss'en, med de rette instillingene gjør en grei jobb der også. -Jeg har ikke prøvd fire knob'en t Keeley. Jeg har ikke noe behov for noe utvendig attack controll til mitt bruk. Skal jeg spille annet en country med comp. har jeg enten ikke så mye comp at det høres at jeg har den på, da er Keeley også super, eller så bruker jeg comp'en på GT'en (er ganske så lik boss's stompbox) til røffere ting der jeg vil ha rask attack og "edge."
Ikke lett å forklare lyd, spesiellt ikke ting som kompressjon, og oppfatning og smak er jo så forskjellig. Men detter er i alle fall litt av min mening om emne.. :? :roll:
eivind
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Jun 11, 2008 5:28 pm
Bosted: Karmøy

Innlegg hkh » Fre Jun 13, 2008 12:38 am

Da har jeg bestilt en cs3 samt keeley sin 4-knapper - kompressor


Tror ikke jeg bestiller dynacomp med det første, må ha en kompressor med attack-knob


Takk for inspillene!
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Innlegg eivind » Fre Jun 13, 2008 8:12 am

Super comp er en dyna comp med attack controll. Men tror nok ikke du trenger å bestille den hvis du har bestillt Boss og 4 knob Keeley. 8)
eivind
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Jun 11, 2008 5:28 pm
Bosted: Karmøy


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest