[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Akustisk gitar

Akustisk gitar

Akustisk gitar

Innlegg Heaxl » Lør Jun 07, 2008 4:26 pm

Heisann..

Hva kan man få av akustiske gitarer med eller uten elektronikk for 3500 kr på dagens maked? Er det noe som jeg bør styre unna eller noe som jeg bør gå for? Det med elektronikk er ikke noe hastverk.. Har ikke noe planer for å spille på større annlegg etc. med det første.
Kan noen hjelpe meg?

Axl
Heaxl
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Des 15, 2007 8:18 pm
Bosted: Stange, Sørumsand

Innlegg Telecaster mexico » Man Nov 24, 2008 10:12 pm

Jeg vill nok gått for enten Morgan eller Takamine, har ikke så fryktelig god greie på det, men har Morgan selv, og er veldi fornøyd med den og spilt en del Takamine og synes det er gode gitarer. Og disse merkene er jo også veldi kjente.

Jeg vill annbefale deg å kjøpe med elektronikk, har hatt mye glede av det på min gitar.

T.m
Telecaster mexico
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Man Nov 24, 2008 11:57 am

Innlegg eivind » Søn Nov 30, 2008 8:24 pm

:roll: -Nesten hva som helst annet enn Morgan og Takamine er mitt tips. 8)
eivind
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Jun 11, 2008 5:28 pm
Bosted: Karmøy

Innlegg Thomas B » Ons Des 03, 2008 10:46 pm

Har spilt på flere Takamine'r som låter bra i forhold til pris. Burde være mulig å få en pent brukt til en fornuftig pris. Personlig har jeg god erfaring med flere gitarer i EN-serien. Pass på at det er tynn satin-finish, ikke tykk lakk.
Thomas B
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Tor Sep 25, 2008 12:14 am

Innlegg Borrmann » Tor Des 11, 2008 9:57 pm

Mitt tips er også å styre så langt som mulig unna spesielt Takamine og Morgan.
Unntaket er hvis 1991-retro danseband er lydidealet du sikter etter. Den markante spisse diskanten gjør choruseffekter ekstra tydelig, hehe.

I den lavre prisklassen er Seagull-gitarer en fin kombinasjon av spillbar, recordbar(Fin lyd akustisk) og PA-tålbar(Ikke for bright, ikke for boomy, ikke for mye papplyd).
Borrmann
Aktiv
 
Innlegg: 122
Registrert: Søn Feb 03, 2008 5:23 pm

Innlegg eivind » Fre Des 12, 2008 8:03 am

Borrmann skrev:Mitt tips er også å styre så langt som mulig unna spesielt Takamine og Morgan.
Unntaket er hvis 1991-retro danseband er lydidealet du sikter etter. Den markante spisse diskanten gjør choruseffekter ekstra tydelig, hehe.

I den lavre prisklassen er Seagull-gitarer en fin kombinasjon av spillbar, recordbar(Fin lyd akustisk) og PA-tålbar(Ikke for bright, ikke for boomy, ikke for mye papplyd).

+1!
eivind
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Jun 11, 2008 5:28 pm
Bosted: Karmøy

Innlegg nilsemann » Fre Des 12, 2008 5:53 pm

Jeg har hatt Seagull'en min i 16 år nå, bytter ikke ut den nei :-)

Utover det, er vel det enkleste å prøvespille litt forskjellig
nilsemann
Tørr bak øra
 
Innlegg: 44
Registrert: Fre Nov 21, 2008 9:02 am
Bosted: Sarpsborg

Innlegg Midtlien » Ons Des 17, 2008 8:42 pm

Mitt råd er å prøve forskjellige gitarer og dømme etter det. Hvilken gitar du bør velge avhenger veldig av smak, bruk og stil. Ta gjerne imot forslag fra andre erfarne kassegitarister, men bruk dine egne ører.

Skal du først og fremst spille akustisk er det en fordel å ha en god/stor kasse for mer og fyldigere lyd. Skal du spille soloer bør du vurdere en med cut-away til tross for at dette kan gå utover lyden.

Med kassegitar og vokal alene, synes jeg det er fint med mer "boomy" lyd. I et band/live kan dette bli mer rotete og det er lettere å få uønsket feedback.

Ser det er klare meninger om flere bestemte merker her. Etter min mening har f. eks. både Morgan og Takamine gitarer som låter meget bra i mange sammenhenger.

Hvis du bruker litt tid på å teste forskjellige gitarer, tror jeg du vil forstå når du har funnet den rette :)

Lykke til!
Midtlien
Tørr bak øra
 
Innlegg: 40
Registrert: Tir Apr 08, 2008 1:06 pm

Innlegg Midtlien » Ons Des 17, 2008 8:49 pm

- Hvis du er her fortsatt; håper du har funnet deg en gitar. - Så nå at du ba om råd for et halvt år siden :roll:
Midtlien
Tørr bak øra
 
Innlegg: 40
Registrert: Tir Apr 08, 2008 1:06 pm

Innlegg Badcat » Fre Des 19, 2008 3:53 pm

Morgan????
Du kødda ikkje sant?

Prøvde den billigeste taylor gitaren en gang.
Husker ikke hva den kostet men den var utolig fin for pengene.
Badcat
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Fre Des 19, 2008 3:08 pm


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron