[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Combo vs pedalbrett

Combo vs pedalbrett

Combo vs pedalbrett

Innlegg nilsemann » Ons Des 10, 2008 2:15 pm

Gammeldags jeg.. liker gitarforsterkere, misliker brett
meen jeg synes det er vanskelig å få bra gitarlyd ut av PA'n når jeg mic'er den opp, særlig når det slås "power"akkorder. Prøvd med forskjellige mic plasseringer. spiller stort sett på mindre plasser, så jeg kan sjelden skru combon over 3 :-(
Prøv forskjellige brett i stedet, men synes aldri jeg får bra nok "clean" lyd. Mye kul vreng og effekter, men cleanlyd og "twang" er det verre med.
Bruker en gammel Telecaster med Tom Anderson pick'uper, en Peavey express combo, og mic'er opp med en shure sm 565 (tror det er det den heter, gammel som arvesynden er den :-) )
Innspill og forslag??
nilsemann
Tørr bak øra
 
Innlegg: 44
Registrert: Fre Nov 21, 2008 9:02 am
Bosted: Sarpsborg

Innlegg FinnArild » Ons Des 10, 2008 6:35 pm

Jeg må si jeg har vært meget fornøyd med cleanlyden både på min gamle GNX3 og min nye VG99. Skal jeg ha skikkelig vreng/sololyd derimot, slår ingenting min JMC 2000. Må liksom høre at jeg flytter luft. :) ...
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Dårlig cleanlyd

Innlegg svebe » Man Feb 02, 2009 10:01 am

Bytt til Peavey Classic eller Fender amp så får du cleanlyd så det holder. Disse ampene spiser alt av bokser også!
svebe
Tørr bak øra
 
Innlegg: 19
Registrert: Fre Aug 22, 2008 1:25 pm

Innlegg Dozerbabar » Man Feb 02, 2009 12:27 pm

Fender Pro Junior er absolutt å anbefale. Finner ikke bedre kombo i den prisklassen. Låter kanon.
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Borrmann » Ons Feb 18, 2009 6:33 am

Fender Deluxe, gitar som det står fender på og fingre som virker forutsatt, Låter ikke det fint da?
Borrmann
Aktiv
 
Innlegg: 122
Registrert: Søn Feb 03, 2008 5:23 pm

Innlegg nilsemann » Ons Feb 18, 2009 11:59 am

kjøpte meg en brukt DOD milkbox, det synes jeg funket bra, støyer bittelitt, men ikke så mye at det gjør noe live. Bare brukt på øving sålangt, men skal spille i et fuktig bursdagslag til helga, så da skal den få kjørt seg.
Det står forøvrig fender på telen min, og fingra funker fortsatt, så da er det vel håp 8)
Folket vil ha brød og sirkus
Hadde nøyd meg med ny gitar jeg ;-)

http://nilsemann.net
www.myspace.com/countrytrubadur
nilsemann
Tørr bak øra
 
Innlegg: 44
Registrert: Fre Nov 21, 2008 9:02 am
Bosted: Sarpsborg

Innlegg BezzerWizzer » Lør Mar 07, 2009 7:38 pm

Gitar rett i bordet blir jo sjelden fett, brett eller ikke... Comboer med effekter er det som funker best for meg. IKKE alt-i-ett brett med digitale effekter, men analoge seperate effekter. Viktig!

Jeg har prøvd ut begge deler noen ganger, atså oppmikket combo pluss direktelinje inn i bordet enten fra balansert ut på ampen (hvis ampen har det) eller fra en ny boks jeg sjekker ut, RockBug fra Carl Martin. Det er en analog amp/høttaler simulator. Funker fint i kombinasjon, fikk nok trykk pluss amp lyd.

Av comboer har jo Fender masse å vege mellom. Jeg er ikke bevandret i Mesa men det er mye fint der også. Jeg kan også anbefale Victoria Amps, bra røramp ala Fender. Sjekk www.vintagegitar.no

Jeg oppdaget nettopp en ny amp fra ENGL som heter Classic Combo, de reklamerer for den under annonsørnytt på www.musikkpraksis.no. Jeg testa den og ble svært positivt overrasket. Ikke metal, mer fendertype lyd med veldig fin fjærklang og fet, vintage rør lyd. Herved bestilt... Sjekk www.morganinstrument.com

Må kvitte meg med Fender Twin for å få råd, si fra hvis noen er interessert...
BezzerWizzer
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Lør Mar 07, 2009 6:51 pm

Innlegg Dozerbabar » Lør Mar 07, 2009 8:16 pm

Skaffet meg en Bogner Alchemist for litt siden. Skulle egentlig ned og teste masse Mesa-amper osv (rock, hard rock og fet clean var noen av kriteriene). Hadde en Fender Pro Jr (som forøvrig er en fantastisk amp til den prisen) med pedaler foran, men ble slått i bakken av Bogneren. Den er virkelig virkelig fet. Herlig overdrive/distrotion og en fantastisk clean-kanal!

Innebygd delay og reverb fra Line 6 som låter som de beste effektene fra Line 6.

Vel, nok god ord fra min side. Test den heller selv :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Hellesylt Slim » Søn Mar 08, 2009 11:28 pm

På små plasar brukar eg ikkje å køyre gitar gjennom PA. Dvs. eg har ein SM 57 oppkobla som eg kan dra på litt i miksen om det er nødvendig. Men ingenting slår lyden som kjem direkte frå ampen. No spelar eg blues og gamal rock på eit moderat lydnivå. (Synes eg sjøl då :wink: ) Av effektar brukar eg ein Ibanez tubescreamer og ein Voodo Lab tremolo.
Gibson Les Paul gjennom ein Fender Hot Rod Deluxe. Yeah, thats the sound I like.
www.myspace.com/hellesyltslim
www.reverbnation.com/hellesyltslim
Brukerens avatar
Hellesylt Slim
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Lør Mar 07, 2009 6:35 pm
Bosted: Sula


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron