[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Fender Deluxe Stratocaster

Fender Deluxe Stratocaster

Fender Deluxe Stratocaster

Innlegg guitarrig » Tir Jan 20, 2009 9:10 pm

Hei.
Er ny her på forumet.
Lurte på om noen har erfaringer med fender am stratocaster deluxe?
Vurderer å investere i en skikkerlig god fender, og har funnet denne som et alternativ.
Noen som har meninger om denne?=)
guitarrig
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tir Jan 20, 2009 8:59 pm
Bosted: Mo i Rana

Innlegg 2fast4me » Fre Jan 30, 2009 2:03 pm

Stratocastere i den klassen er gjerne gjennomående gode. Likevel er det viktigst at DU finner den som passer DEG.

For det første er det større produksjonsspredning på serieproduserte gitarer enn man kanskje skulle tro. Gitarer er "levende" instrumenter. To tilsynelatende like gitarer i en butikk, kan oppføre seg HELT forskjellig, både spillemessig og tonalt. Den ene kan f.eks. ha mye bedre sustain en den andre. Dessuten kan de være satt opp (strenge-, pickup- høyde, nye vs gamle strenger osv).

Videre er mine råd:
1. Kjøp aldri gitar, heller ikke en Strat de Lux på nettet. Den må "føles og kjennes på". Ofte kan en godt brukt Strat av den dyrere klassen være et bedre valg enn en ny, fordi den har "satt seg" og aldringen går saktere.
2. Få butikkbetjeningen til å justere hals og strenger tilnærmet dine preferanser (hvis den ikke er det da - og det er det som oftest ikke, er min erfaring).
3. Prøv den akustisk først - da avsløres mye av gitarens tonale egenskaper (båndklirr, sustain, evt. døde punkter).
4. Mik'ene på delux'ene kan låte ganske forskjellig - bruk øra godt. Prøv både på lavt og høyt volum og aller helst med (d)en amp(en) du kjenner fra før. Liker du det du hører?

Kanskje et HELT uaktuelt poeng, men likevel..... Jeg begynner å bli en "gammal mann" som har vokst opp med Gibson og Fender. Jeg bruker dem ikke så ofte lenger, må jeg innrømme, fordi det har kommet så mange nye, spennende og bedre gitarer på markedet til samme (eller rimeligere pris). Kommer mye an på hva slags musikk du spiller og hva du ønsker. Bare for å ha nevt det.....

Lykke til uansett!
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm

Strat - lett å bli lurt

Innlegg svebe » Man Feb 02, 2009 9:53 am

Vær litt forsiktig med enkelte av salgene på f.eks Finn. Det er utrolig lett å bli litt lurt. Decaler og kopier omhverandre i en eneste smørje. Gjør som det blir nevnt av 2fast4me over. Få butikken til å sette opp gitaren for deg. Aksjon og intonering er sjelden bra på disse giterene som henger i butikken. Kjøp brukt gjennom folk/firma du stoler på.

Lykke til!
svebe
Tørr bak øra
 
Innlegg: 19
Registrert: Fre Aug 22, 2008 1:25 pm


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron