[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Anmeldelse: Acme Low B1 kabinett

Anmeldelse: Acme Low B1 kabinett

Moderator: Per

Anmeldelse: Acme Low B1 kabinett

Innlegg PeterLaustsen » Tor Apr 30, 2009 12:55 pm

Hei!

Tenkte at jeg ville skrive et par ord om mitt nye bass-kabinett...


Jeg hadde lenge vært på jakt etter et mini-kabinett (m. 1x10") som jeg kunne bruke til kontrabass som måtte låte bra og ikke koste så mye. Etter et par dager med research fant jeg Acme Sound-hjemmesiden er leste anmeldelser av Low B1-kabinettet... der gikk ikke lenge innen det var bestilt. Kontrabassister er vanligvis veldig picky mht. lyden deres, dette kabinettet innfrir mine forventninger.

Problemet ved å kjøpe et Acme-kabinett er at man ikke har mulighet for å prøve det før enn man kjøper det, for noen er dette et stort problem og det er da også med en viss risiko såklart.

I anmeldelsene av kabinettet står der at det spiller med virkelig bra lyd og kan gå så dypt som til B-strengen å 5-strengs bass, dette var jeg virkelig i tvivl om passet. Etter å ha prøvd kabinettet med min 6-strenger er jeg ikke mer i tvivl om at det stemmer. Kabinettet leverer virkelig fin lyd og låter bra i alle frekvensområder.

Sevfølgelig er dette ikke et "wonders-of-the-world"-kabinett, men tett på. Vekten er ok for en så solid pakke og kabinettet er vel-konstruert fra topp til bunn. Kabinettet har 1x10" bass-woofer, en 5" mid-woofer og et horn, hvorav de to sistnevnte kan justeres bakpå kabinettet. Der sitter et håndtak på siden av kabinettet og en bass-refleks-port, hvilket muliggjør den dype bassen som ligger i denne lille kjempen.


Prisen: ca. 4.000,- NOK (inkl. shipping) med et dust-cover og solid state Polyswitch-option (slik at man ikke sprenger 5"eren og hornet).

Verd å vite: - er at kabinettene fra Acme Sound spiser mye forsterker-kraft for å levere så dyp og lav tone. Du må ha en bra topp for å kunne få det optimale ut av disse kabinettene.



Acme Sound Hjemmeside: http://www.acmebass.com/


Spesifikasjoner:

Model: Acme Low B-1 Series II
Frequency response: +/-3 dB 41Hz to 22 kHz -6 dB at 31 Hz
Power Handling: 175 Watts RMS continuous
150 Watts sine wave @ 30.87 Hz
Sensitivity: 90 dB 1W/1M
Impedance: Available in 4 or 8 ohms
Dimensions: 15.75"H x 15.75"W x 13.5"D
Weight: 31 lbs. / 14.1 Kg


Bilde
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg Bugbass » Lør Mai 02, 2009 8:01 pm

Kult! Ser ut som om du har funnet en billig og bra løsning der. Men hadde ikke du Epifani kabinetter før?
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg PeterLaustsen » Lør Mai 02, 2009 10:18 pm

Bugbass skrev:Kult! Ser ut som om du har funnet en billig og bra løsning der. Men hadde ikke du Epifani kabinetter før?


Jo, og det har jeg fremdeles... et 2x10" UL med neo-dymium enheter, det er til de større scener. :)
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg Bugbass » Lør Mai 02, 2009 10:30 pm

2x10" til større scener :D tror kanskje gitaristen og trommisen min er hakket mer bråkete enn dine kumpaner, he he
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg PeterLaustsen » Søn Mai 03, 2009 1:59 pm

Bugbass skrev:2x10" til større scener :D tror kanskje gitaristen og trommisen min er hakket mer bråkete enn dine kumpaner, he he


Ha ha ha, det kan være... spiller ikke i noe metal-band akkurat. :twisted:

Men, jeg vil si at man kommer langt hen av veien med et kraftigt 2x10" som f.eks. et Epifani på 600w, de fleste spillesteder har jo PA. Men ok, på øverommet kan man løpe inn i problemer.
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge


Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron