[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Rickenbacker-kopi

Rickenbacker-kopi

Moderator: Per

Rickenbacker-kopi

Innlegg OuiOui » Tir Mai 05, 2009 7:19 pm

Hei! Faren min har en kopi av en Rickenbacker-bass liggende på loftet, men han er i utlandet, så jeg får ikke sett den før om en måneds tid. Det er usikkert hva merket er. Er det noen som har noen forslag? Jeg har hørt noe om at Norge produserte slike kopier på 70-tallet, kan dette stemme?

Bassen er mest sannsynlig fra 70-tallet og i ganske elendig stand (rustne strenger og bøyd hals). Jeg er på utkikk etter en god bass som kan brukes live, men har ikke så mye penger, så lurer på om jeg kanskje skal prøve å fikse denne og evt. bytte ut noen deler etc. Vil det være verdt det tror dere?
OuiOui
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tir Mai 05, 2009 7:07 pm

Innlegg PeterLaustsen » Tir Mai 05, 2009 9:22 pm

Hei!

Først så finn bassen, se på den og ta evt. bilder som kompetente bassister kan ta en kigg på og deretter kan du investere i nye deler eller evt. droppe idéen om å restaurere pappa's gamle bass.

Det kunne være et fint bygge-prosjekt, det er alltid spendende med hjemme-bygg! :P
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg OuiOui » Tir Mai 05, 2009 9:56 pm

Det skal jeg nok, men det er så lenge til! :)

Har imidlertid funnet ut at det er en Kasuga (Japan)! Etter det lille jeg har lest skal ikke disse være så verst. Noen som har erfaring?

Det jeg er mest redd for er at den ikke skal holde stemmingen. Men dersom man retter opp halsen, justerer stolen og evt. skifter stemmeskruer burde den kunne bli helt fin??
OuiOui
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tir Mai 05, 2009 7:07 pm

Innlegg Bugbass » Tir Mai 05, 2009 9:58 pm

Kasuga er ikke så verst faktisk, kom mye godt fra Japan på 70 og utover 80 tallet.
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm


Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron