[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Nye strenger

Nye strenger

Moderator: Per

Re: Bass strenger

Innlegg G_Sun » Fre Jul 31, 2009 11:27 am

Gari skrev:Om du bare skal ha strenger og det ikke spiller noen rolle hvordan de låter

Om jeg ikke brydde meg om hvordan de låter, så hadde jeg ikke spurt..
Takk!
G_Sun
Aktiv
 
Innlegg: 166
Registrert: Søn Okt 21, 2007 7:54 pm
Bosted: Telemark

Re: Bass strenger

Innlegg Thunder Fingers » Tir Aug 04, 2009 6:07 pm

Gari skrev:Om du bare skal ha strenger og det ikke spiller noen rolle hvordan de låter eller hvor lenge de holder kan du jo kjøpe Epiphone sine til rundt 100-lappen.

I den andre enden av skalaen vil jeg anbefale Warwick Black Label. :wink:


Nåh, Vet ikke om Jeg vil kalle Warwick strenger "Den andre siden av skalaen", nå er det vel de eneste strengene jeg har prøvd som jeg har vært veldig misfornøyd med (ikke spørr hvorfor, det er 5 år siden jeg prøvde de, Husker ikke hvorfor)

Men meninger om strenger er like mange som det er strengetyper der ute ;) Personlig bruker jeg Rotosound Flatwound på en bass, S.I.T Conklin signature på en annen, og den 3dje har Lakland roundwound strenger, heh.. Jeg er og ganske glad i Optima Gold.. Men skal jeg anbefale noen billige strenger som høres bra ut og varer LENGE, så må det helt klart bli Labella Hardrockin Steel, Lyse strenger med godt attack og sustain, og (for meg) behaglig på fingrene, Vurderer om jeg skal gå tilbake til de når jeg har brukt opp de strengene jeg har liggende her.

Vil egentlig anbefale deg å prøve forskjellige strenger selv, alt du får her i fra vil være basert på meninger som er skaffet på den måten.. ;)
Thunder Fingers
Med på notene
 
Innlegg: 51
Registrert: Ons Sep 12, 2007 3:57 pm
Bosted: Kristiansand (Eksil-Bergenser)

Re: Bass strenger

Innlegg G_Sun » Tir Aug 04, 2009 6:29 pm

Thunder Fingers skrev:Vil egentlig anbefale deg å prøve forskjellige strenger selv, alt du får her i fra vil være basert på meninger som er skaffet på den måten.. ;)

Det er vell egentlig eneste måten å lære på ja :)
G_Sun
Aktiv
 
Innlegg: 166
Registrert: Søn Okt 21, 2007 7:54 pm
Bosted: Telemark

Innlegg G_Sun » Tir Nov 24, 2009 7:07 pm

Har nå prøvd John Pearse, og syns de var ok.
Prøver litt i blinde til og bestilte et sett: Rotosound RS 66LD Swingbass Roundwound stainless steel.
Hadde egentlig tenkt de DR coata, men butikken jeg bestilte på førte ikke det merke..

:D
G_Sun
Aktiv
 
Innlegg: 166
Registrert: Søn Okt 21, 2007 7:54 pm
Bosted: Telemark

halloen.

Innlegg Basse. » Man Jan 11, 2010 11:26 pm

Kjøpte nye strenger her forleden, DR black beuties. Klippte av dem gamle som var d`addario å fikk på dem nye..... steika tøft da me svarte strenger, heilt til e skrudde på forsterkeren....masse elekrisk støy av bassen som forsvinner delevis når e tar på stemme skruane, stolen eller volum kontrollane.Ditta e et problem som e ikkje har hatt før me dinne bassen før. Med dem gamle strengane som va 3 uker gamle ingen ulyder. Så spørsmålet er.... har noen her opplevd de samme? Tips mottas med stor takk.
Basse.
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Aug 13, 2009 9:03 pm

Innlegg G_Sun » Tor Apr 08, 2010 9:07 pm

Morty-D skrev:Hvilken bass er det snakk om?

En Morgan YB-48
(noterer det her så jeg kan finne det igjen senere :D
G_Sun
Aktiv
 
Innlegg: 166
Registrert: Søn Okt 21, 2007 7:54 pm
Bosted: Telemark

Innlegg G_Sun » Tor Apr 15, 2010 7:41 pm

Rotosound RS 66LD Swingbass Roundwound stainless steel:
Satte de på først nå, og førsteinntrykket var.. litt dårlig. Helt ok lyd kanskje, men en litt rar følelse på strengene, kleber seg liksom litt til fingrene.
Ja, ja prøver litt til.. :P
G_Sun
Aktiv
 
Innlegg: 166
Registrert: Søn Okt 21, 2007 7:54 pm
Bosted: Telemark

Forrige

Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron