[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bytte pickups.

Bytte pickups.

Moderator: Per

Bytte pickups.

Innlegg neurosis » Fre Aug 21, 2009 3:12 pm

Hei,

Jeg kjøpte meg for tid tilbake en fretless bass fra Listerud. Nr #0737 på denne siden.

Jeg er veldig fornøyd med spillbarheten og den akustiske lyden, men lyden fra mikkene er jeg ikke like fornøyd med. Jeg spilte tidligere på en Gary Willis signature-sak fra Ibanez med Bartolini pickups og var veldig fornøyd med lyden fra denne.

Er det noe poeng å forsøke skifte mikker, eller er det litt risky og lite å tjene på? Ønsker type Percy Jones lyd...
neurosis
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Mar 22, 2009 3:51 pm

Innlegg Bugbass » Ons Sep 02, 2009 5:15 pm

Klart det kan være verdt et forsøk, er jo stor forskjell på mikker. Men er det en standard størrelse mikk som sitter i, eller er den custom laget til Listerud? I tilfelle du må custombestille mikk, så blir det ofte noe dyrere + at det tar tid.

Pen bass da, kjøpte du den av Sigurd Hunstad?
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg neurosis » Ons Sep 09, 2009 1:31 pm

Ja, kjøpte den av Sigurd. Er ikke sikker på om det er en standard størrelse. Hvis det er en standard størrelse, kan jeg eventuelt bare bytte mikken eller må all elektronikk skiftes?

Takk for svar forresten :)
neurosis
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Mar 22, 2009 3:51 pm

Innlegg Bugbass » Ons Sep 09, 2009 5:49 pm

Kan bare skifte mikkene, så lenge de er passive(noe de fleste er)
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm


Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest