[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bass-strenger

Bass-strenger

Moderator: Per

Bass-strenger

Innlegg Rolf » Ons Sep 12, 2007 9:47 am

Hvilke bass-strenger anbefaler du meg? Jeg spiller tre- fire giger i måneden, og på den fjerde gigen er strengene helt daue.
Hva gjør du for å holde på tonen flere jobber på rad? Eller er det ikke så nøye?
Rolf
Site Admin
 
Innlegg: 48
Registrert: Tir Sep 11, 2007 11:13 pm

Innlegg Thunder Fingers » Ons Sep 12, 2007 4:09 pm

Jeg er veldig glad i Optima sine strenger, er fine greier og varer lenge. men ikke regn med strenger som varer mer enn en måned vist du spiller veldig mye, du har jo disse greiene til GHS (fast fret eller noe, skal rense strengene etter spilling så varer den ny lyden vistnok mye lengre..)

Eventuelt prøv Elixir? de holder lenge, men jeg avskyr følelsen av de..

Flatwounds og en P bass er jo og som regel en veldig god løsning ;)

Ikke at jeg har noen faste spille jobber enda, men jeg har vært gjennom min del med strenge typer.. når det tar seg opp så regner jeg faktisk med å bytte strenger ca. 1 gang i månden.
Thunder Fingers
Med på notene
 
Innlegg: 51
Registrert: Ons Sep 12, 2007 3:57 pm
Bosted: Kristiansand (Eksil-Bergenser)

Innlegg Bugbass » Ons Sep 12, 2007 11:57 pm

DR Black Beuties. Veldig fine strenger som varer lenge
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg hagsis » Tir Sep 18, 2007 11:09 pm

Hvilken bass snakker vi om her, for hvis det er en viss rød Peavey, så tror jeg nok ikke et sett nye strenger kan bety så mye fra eller til :lol:
hagsis
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:12 pm

Innlegg olende » Lør Sep 22, 2007 6:32 pm

Warwick black lable strenger har jeg fått for vane å kjøpe. Liker tonen og de koster ca $22 på nettet per sett. Har ellers vært igjennom hva som helst butikkene har hatt inne opp igjennom åra lokalt.
Brukerens avatar
olende
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Fre Sep 21, 2007 11:07 am
Bosted: Sandnes

Innlegg RedHot » Søn Sep 23, 2007 9:27 am

Jeg liker Rotosound Billy Sheehan-strengene!!
Gode å spille på, og gir en god lyd.
RedHot
 

Innlegg Frode » Søn Sep 23, 2007 8:31 pm

Har testa ut PIRAZZI SONIC BASSWIRE. Dette er dyre strenger men annbefalt på det sterkeste. Utrolig lang levetid. :lol:
Frode
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Søn Sep 23, 2007 8:24 pm

Innlegg Arne Sandaker » Tir Okt 09, 2007 9:23 am

Prøv DR High Beam ! De låter veldig bra og lenge både på min Stingray 5 og Fender MIJ Jazz .
Arne Sandaker
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tir Okt 09, 2007 8:50 am

Re: Overwater

Innlegg Bugbass » Tir Okt 09, 2007 11:13 pm

yhoyland skrev:Har to forslag til strenger som er helt uslåelige. Dette kommer fra en topp-sjikte dansk bassist med både rock og jazz i ballasten.

"Jeg bruker Overwater Basses' bass-strenge som er super goe og MEGET billigere end strenge her i Norge, de sælger over nettet. "
http://www.overwater.co.uk/bass_guitar_strings.htm

"(Bruker for tiden Light Gauge Roundwound: 038 .058 .078 .098 på 4-strengeren)"

_________



Håper det hjelper.
Jeg har jobbet mye med denne karen, og han har en helt fantastisk lyd på alt han driver med.





Billig og bra høres bra ut, så jeg kjøpte noen sett av de Overwater strengene. Etter å ha teste de ut litt, må jeg si at jeg ikke er så veldig imponert. Ganske gode å spille på, men desverre ujevn i tonen fra streng til streng. Særlig var E-strengen dårlig på det første settet. Dette er ikke uvanlig for de billigste strengene, men veldig sjelden på feks DR strenger, som holder en veldig jevn kvalitet.
Holdbarheten har jeg ikke fått testet ut enda.
En foreløbig konklusjonen må bli at man får det man betaler for, og at mesteparten av tonen fortsatt sitter i fingrene :?
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg yhoyland » Ons Okt 10, 2007 1:06 am

Bugbass,

det var leit at Overwater ikke falt i smak. Ham som tipset meg om disse bruker de på en custom jazzbass-kopi (av den dyre typen) og skryter uhemmet. Kanskje dette ikke er for alle - men opplever at på den bassen han har brukt disse så låter de faktisk svært jevnt...! Tipset kommer fra en kar som er helt utrolig picky på hva han bruker - her snakker vi utbytting av pickuper, hundredels-intonasjoner, custombygging av preamper og tunere - gjerne med samme prislapp som selve bassen.

Håper du finner noe som virker for deg. Bra at de var billige i det minste!
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Bugbass » Ons Okt 10, 2007 6:47 am

Kanskje det bare er en dårlig batch, at jeg har vært uheldig. Han bruker vel en Celinder han danske bassisten da tenker jeg?
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg yhoyland » Ons Okt 10, 2007 11:17 am

Han bruker litt av hvert, men har også en Celinder ja. Seksstrenger. Husker ikke hvem som har bygd 4strenger/jazzbass kopien men det er en eller annen hotshot. Han har noen andre basser også, men omløpstiden på disse er ikke stort mer enn et år, før han må prøve noe nytt... du kjenner deg kanskje igjen i det? :lol:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Bugbass » Ons Okt 10, 2007 5:38 pm

yhoyland skrev:Han bruker litt av hvert, men har også en Celinder ja. Seksstrenger. Husker ikke hvem som har bygd 4strenger/jazzbass kopien men det er en eller annen hotshot. Han har noen andre basser også, men omløpstiden på disse er ikke stort mer enn et år, før han må prøve noe nytt... du kjenner deg kanskje igjen i det? :lol:


Hva? Nå skjønner jeg ikke hva du mener :lol:
Neida, har hatt hovedbassen min siden-93, så føler meg ikke så veldig truffet der. Gjelder å kjøpe det beste med en gang vet du :wink:
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg yhoyland » Ons Okt 10, 2007 6:11 pm

Hehe, det tenker han danske karen også, men så må det gjøres enda bedre...
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Frode » Man Nov 12, 2007 12:26 am

Har selv brukt PIRAZZI SONIC BASSWIRE temmelig legne nå, på min Musicman Stingray 5. Suverene strenger. De er dyre men anbefales på det høyeste.
Frode
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Søn Sep 23, 2007 8:24 pm

Neste

Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron