[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Flea

Flea

Moderator: Per

Flea

Innlegg peder » Tor Feb 28, 2008 3:41 pm

RHCP hadde en liten periode på slutten av 80-tallet hvor de var LITT innovative og provoserende.

Det er synd å se at de har blitt så feterte og avdøde som Pavarotti. Det neste blir splittgigg med Brittni Spers.

Flea er forøvrig bransjens mest overvurderte bassist. Han har spilt det samme riffet om igjen og om igjen siden 88.

Det er jaggu synd at de gutta slutta med dop, for hvis de hadde fortsatt med med det ville de sikkert vært døde nå.
peder
Tørr bak øra
 
Innlegg: 26
Registrert: Tir Feb 26, 2008 10:51 pm

Re: Flea

Innlegg PeterLaustsen » Fre Feb 29, 2008 12:41 pm

peder skrev:Flea er forøvrig bransjens mest overvurderte bassist. Han har spilt det samme riffet om igjen og om igjen siden 88.



Er desverre ganske enig her... Flea er overvurdert. Har aldrig helt skjønt hvorfor slapping kan imponere folk så mye som det gjør, som sagt, det passer seg kanskje best for tenåringer med snevert sjanger-syn og trangen til "å bli den bassist" han ser opp til.

Jeg liker visse former for slap (oldschool), det som er smakfult, balansert og ikke det som faller i den der konkurrense om å spille double-thumb hurtigst mulig.
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg magnekol » Lør Mar 01, 2008 7:37 pm

Synes Flea er topp. Han har attitude som F... Så en DVD med RHCP for et par dager siden, og jeg mistenker ikke Flea for å spille det samme hver konsert. Synes konserten bærer preg av jamming innimellom spikra ting.
Spillet hans er tight, og han kommer godt fram i et lydbilde der mange andre rett og slett ville druknet. Tonevalget er tøffffffft og det driver bra. Blues skala og slapping? Hvorfor ikke? Folk blir jo gale av slaphand... Det blir nesten som å ha den fela som alle bare må danse til i eventyret! Primitivt, ville kanskje noen si. Jeg er kanskje ikke uenig i det, men jeg ville heller si enkelt og genialt!

Flea er kanskje ikke noen allround bassist, men han bruker det han kan på en effektiv måte. Men når bandet hans blir spilt overalt på radio, tv osv er det ikke rart man blir litt lei, og man synes det blir litt ensformig.


Smaken er som baken, men Flea er en bassist som man kjenner igjen etter kun noen sekunder med lytting. Hvilke andre bassister har denne egenskapen? Sikkert mange det, men det er også mange man ikke har nubb til å kjenne igjen. Flesteparten av vanlig dødelige bassister, ville jeg tro. Om bassist-egenskapene til Flea er bra eller dårlig kan diskuteres, men han har nok påvirket veldig mange av oss bassister.

YEAH
magnekol
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Man Feb 11, 2008 10:19 pm

Innlegg Thunder Fingers » Lør Mar 01, 2008 9:34 pm

Jeg syns du minner om et skikkelig troll Peder.. Flea harsin måte å spille på, og det er rettogslett det som er viktig. Om du syns han er dårlig, så tviler jeg sterkt på at det er noe han bryr seg om.

Han er forresten ikke ensporet, han har spilt på veldig mange sanger uten om chilipeppers og.. b.la. en hit fra Alanis Morrisette. Har du i det hørt på Stadium Arcadium, så hører du at Flea langt fra bare driver å "slapper det samme riffet omigjen" Er mye fint akkordarbeid osv. Flea ER en allround bassist, Stadium Arcadium alene viser det.

Det å drive å ønske noen død fordi du ikke liker de, er helt på bærtur.

Hvilken sanger du mener han spiller de samme riffene på da? Ikke at det betryr noe...
Thunder Fingers
Med på notene
 
Innlegg: 51
Registrert: Ons Sep 12, 2007 3:57 pm
Bosted: Kristiansand (Eksil-Bergenser)


Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest