[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - er Dean bra?

er Dean bra?

Moderator: Per

Innlegg Bugbass » Fre Mar 28, 2008 6:32 pm

PeterLaustsen skrev:
magnekol skrev:Mange basser har rett og slett for feit lyd, og ødelegger sammenhengen sammen med andre instrumenter.


Huh?


Det er vel det vi har eq til
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg PeterLaustsen » Lør Mar 29, 2008 10:02 pm

Jeg syntes at kommentaren "basser lyder for feit" er en underlig måte å sige tingene på. Der er mange andre ting enn bassens grunnlyd som har innvirkning på lyden fx. hvilken forsterker som brukes, akustik, hvilken teknikk som brukes, hvilken sammenheng der spilles i osv...

Jeg tror det er min definisjon av "feit" som ikke er den helt samme som Magnekol's definisjon. For meg kan en bass aldrig lyde "for feit", det skulle da kun være om man boostede bass-frekvenserne helt usmakelig mye på forsterkeren eller preampen.


Hvis du, Magnekol, syntes at basser generelt lyder "for feit" må dem du spiller med ha dårlige ører og forstår seg ikke på EQ og samspills-estetikk (les: overdøver alle andre).
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Forrige

Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest