[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Oppmikket bassamp eller rett i bordet?

Oppmikket bassamp eller rett i bordet?

Moderator: Per

Innlegg Obelix » Lør Sep 29, 2007 2:03 pm

De få gangene jeg har vært i studio har det nesten alltid funket best med miking av anlegg. Har prøvd med DI, men synes at lyden kan bli litt for "bred" og litt lite snert i rockesammenheng. La bass på noen låter som var pop/smooth og da syntes jeg det funket bra med DI...
Men med bra utstyr og en god produsent kan sikkert begge deler funke uansett sammenheng :)
Obelix
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Lør Sep 29, 2007 1:53 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg yhoyland » Lør Sep 29, 2007 2:35 pm

Som Obelix peker på så har dette sterk sammenheng med hvilken sjanger en jobber i. Jeg prøver uansett å ta opp både DI og mik, slik at valgmulighetene ved nedmiks er litt større.

Hvis jeg kun har et DI-spor ved nedmiks og føler det trengs litt "amplyd" så re-amper jeg gjerne bassen ved å sende ut det "ferdige" bassignalet til en amp som jeg tar opp på et nytt spor. Jeg har mange bra erfaringer med dette, spesielt fordi det gir meg "en sjanse til" for å skru amplyden og mikke opp slik at den passer best mulig inn i miksen.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Forrige

Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron