[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Ampeg SVT-VR

Ampeg SVT-VR

Moderator: Per

Ampeg SVT-VR

Innlegg araya » Man Mar 31, 2008 6:49 pm

Hei,
jeg går å sikler litt på en Ampeg SVT-VR, og i den forbindelse lurer jeg litt på et par ting som noen av leserene der ute kanskje kan svare på, eller erfart selv;

1)
Det er på denne ampen ingen padded inngang for aktive basser. Vil det da oppstå uønsket vreng som følge av for hot signal fra bassen? På ampen skal jeg bruke en aktiv 5 str Fender Precission DLX( 2 stk 9 volt batterier i denne..)

2)
Har lest at i og med det ikke er gain på denne så trekker volum knotten med driver trinnet sammen med slutt trinnet. Fungerer dette greit eller må man vri till 90-100% på volumpotten før SVT knekken oppstår?

prøvd å få svar fra et par forhandlere, men de visste ikke. En distributør her i sør sa at de ikke hadde fått noen i retur på grunn av dette, men de som brukte denne ampen hadde gjerne Vintage basser!!! Herregud..

Burde jeg kanskje heller satse på Classic utgaven? På den ville jeg iallefall ikke behøve å bry meg om disse tingene.... Noen som har prøvd dem opp mot hverandre, gjerne på et 810AV / 810E kabinett?

mvh
werner
araya
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Man Mar 31, 2008 6:28 pm

Innlegg Bugbass » Man Mar 31, 2008 7:22 pm

Jeg aner ikke, men du kan sikkert få hjelp på www.talkbass.com
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg PeterLaustsen » Man Mar 31, 2008 8:47 pm

Hei Werner!


Jeg har hatt en gammel SVT-Pro og den var ganske tøff den...

Har ikke prøvd den du taler om, merkeligt at den ikke har pad. Jeg har selv amp med justérbar gain, så jeg har problemet.


Prøv deg på www.talkbass.com som BugBass foreslår...
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge


Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest