[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Fancy custom VS. noe billig japsedritt?

Fancy custom VS. noe billig japsedritt?

Moderator: Per

Hva har du best erfaring med?

Fancy og dyr, gjerne custom
9
82%
Billig "japsedritt," ABSOLUT FACTORYMADE
2
18%
 
Antall stemmer : 11

Innlegg dundern » Tor Apr 03, 2008 8:56 am

Thunder Fingers skrev: Mellomtingen. Hvor går grensen til en dyr bass? Siden en Stingray koster 20.000, noe som er mer en Listeruden min, og det ble ikke spart på noe der..


Dette er jeg egentlig enig i. Jeg satte opp alternativene på spissen for å få fram et poeng. Men når en Listerud koster under 20, og en MM sray koster omtrent det samme så synes jeg det tyder på at MM-bassene, hvert fall Sray'en, er rett og slett overprisa. Så kanskje det jeg burde gjøre er å kjøpre en bass til 5000 veiledende pris og modde den litt.

Forresten mange som sier mye pent om Squire-bassene her, dem skal jeg sjekke ut.

Takk igjen for mange innspill
PUST MED MAGAN
dundern
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Ons Mar 19, 2008 2:01 pm
Bosted: NEI

Innlegg PeterLaustsen » Tor Apr 03, 2008 12:41 pm

dundern skrev:Men når en Listerud koster under 20, og en MM sray koster omtrent det samme så synes jeg det tyder på at MM-bassene, hvert fall Sray'en, er rett og slett overprisa.



Jeg er helt enig i at de fleste importerede (les: alle) instrumenter i Norge har en alt for høy prislapp på seg. Skal man først op i 20.000 for en fabriksbygget bass kan man like godt få en bygd i stedet, det er vel innlysende...


Hvis man er fortapt i en eller annen Fender Jazz-bass Re-issue eller custom shop kan man lisså godt ta turen til New York og kjøpe den der og nyte et par dager i storbyen. Prisen for at kjøpe en Fender US i Norge er den samme for en billig-tur til NY + bass... skremmende, men sannt!
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg Bugbass » Tor Apr 03, 2008 1:03 pm

dundern skrev:
Thunder Fingers skrev: Mellomtingen. Hvor går grensen til en dyr bass? Siden en Stingray koster 20.000, noe som er mer en Listeruden min, og det ble ikke spart på noe der..


Dette er jeg egentlig enig i. Jeg satte opp alternativene på spissen for å få fram et poeng. Men når en Listerud koster under 20, og en MM sray koster omtrent det samme så synes jeg det tyder på at MM-bassene, hvert fall Sray'en, er rett og slett overprisa. Så kanskje det jeg burde gjøre er å kjøpre en bass til 5000 veiledende pris og modde den litt.

Forresten mange som sier mye pent om Squire-bassene her, dem skal jeg sjekke ut.

Takk igjen for mange innspill


En Squirebass med Nordstrand mikker...Det tror jeg kan bli bra..
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg dundern » Tor Apr 03, 2008 3:12 pm

Bugbass skrev:En Squirebass med Nordstrand mikker...Det tror jeg kan bli bra..


Vet du hvem som selger disse bassene og N.strand mikker til en gunstig pris?
PUST MED MAGAN
dundern
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Ons Mar 19, 2008 2:01 pm
Bosted: NEI

Innlegg Bugbass » Tor Apr 03, 2008 4:18 pm

Squire basser selges vel i alle musikkbutikker vil jeg tro.
Nordstrand-mikker kjøper du hos www.blueberryhillbass.com.
Alternativt kan du kjøpe Lindy Fralin mikker hos Vintagegitar. www.vintagegitar.no
Disse er også knallbra!
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg Thunder Fingers » Fre Apr 04, 2008 2:24 pm

Evt. www.bestbassgear.com for Nordstrand pickupene, Squier skal du som sagt kunne finne i de fleste musikkbutikker.
Thunder Fingers
Med på notene
 
Innlegg: 51
Registrert: Ons Sep 12, 2007 3:57 pm
Bosted: Kristiansand (Eksil-Bergenser)

Forrige

Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest