[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hva bør jeg kjøpe?

Hva bør jeg kjøpe?

Moderator: Per

Innlegg PeterLaustsen » Søn Mar 02, 2008 1:01 pm

Thunder Fingers skrev:En P bass med Flats er beregnet som noe av det mest "funky" du kan bruke ;)



Det kom an på om man karakteriserer slap som funk, hvilket ALT for mange gjør.

Jeg vil gi deg helt rett, flatwounds på P-bass er groovy som bare det... Tjekk evt. ut Pino Palladino's spilling på D'angelo's "Voodoo"-skive, det svedig R'n'B/Soul for alle pengene!
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg Thunder Fingers » Søn Mar 02, 2008 2:44 pm

Slap er jo ikke egentlig funky i seg selv, det har jo litt med rytmen du bruker også.. Og som sagt, det er jo en haug med rockere som bruker P basser med flatwound strenger, f.eks Steve Harris, Phil Lynott og Roger Waters (Er det en grunn til at disse bruker Rotosound sine strenger?) Bruker selv Rotosoundsine flats, og det er strenger som ikke er så døde som flats "skal" være.
Thunder Fingers
Med på notene
 
Innlegg: 51
Registrert: Ons Sep 12, 2007 3:57 pm
Bosted: Kristiansand (Eksil-Bergenser)

Innlegg magnekol » Søn Mar 02, 2008 10:17 pm

Sitat Thunder Fingers:
"Og som sagt, det er jo en haug med rockere som bruker P basser med flatwound strenger, f.eks Steve Harris, Phil Lynott og Roger Waters"

Spiller Phil Lynott fremdeles? Må i så fall være i himmelen, hehe.

Fra spøk til alvor: bruker Steve Harris slepne strenger? Ikke det at jeg ikke tror deg, men lyden hans låter ganske metallisk. Trodde ikke man fikk slik lyd med slepne strenger.
magnekol
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Man Feb 11, 2008 10:19 pm

Innlegg Thunder Fingers » Søn Mar 02, 2008 10:26 pm

Ja, du tar pointet ;)

'Arry bruker Rotosound Jazz Bass Monel Flatwound 50 - 110. Han har tilogmed et signatur sett ;) Men han skifter de med engang de mister ny lyden, så strenger byttes omtrent annen hver gig.

Jeg har imin tid vært sykelig opptatt av mannen,så var det noe mer du lurte på, bare spør :lol:
Thunder Fingers
Med på notene
 
Innlegg: 51
Registrert: Ons Sep 12, 2007 3:57 pm
Bosted: Kristiansand (Eksil-Bergenser)

Innlegg Bugbass » Man Mar 03, 2008 1:00 am

Men signatursettet til Harris er jo ikke slipte stenger?
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg Thunder Fingers » Man Mar 03, 2008 2:02 pm

Nå må dere gi dere:
Bilde

Custom FLATWOUND

Selv om det eneste som er "Custom" med de i forhold til Standard Heavy Gauge strengene, er at sig. har lyseblå i stedet for rød "surring" over endene (Husker ikke hva det heter..) Ellers er de helt de samme.
Thunder Fingers
Med på notene
 
Innlegg: 51
Registrert: Ons Sep 12, 2007 3:57 pm
Bosted: Kristiansand (Eksil-Bergenser)

Innlegg magnekol » Man Mar 03, 2008 5:51 pm

Jeg mener å ha sett disse strengene i butikkhylla, når jeg tenker meg om. Men de var dyre (600 for 4 strg sett hvis jeg ikke husker helt feil).
Tenkte vel ikke over at det stod "flatwound" på settet.

Har brukt masse Rotosound oppgjennom tiden, men jeg fikk dem sendt fra USA til en tredel av prisen. Jeg innbiller meg at Rotosound låter kule fordi strengene er så harde. Det som da er litt dumt er at de i større grad vil spise opp båndene på bassen til middag enn andre strengetyper....

Har hatt problemer med at båndene er blitt oppspist på f.eks tonen G på E-strengen, og andre sentrale toner/bånd. Tror kansje da at Rotosound kan ta en del av skylden + mye spilling.

Men tilbake til saken: ble litt overassket nå over at Harris bruker slepne strenger. Kanskje jeg må prøve et sett. Er jo selvsagt stor fan av Maiden og bassinga der.

YEAH
magnekol
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Man Feb 11, 2008 10:19 pm

Innlegg PeterLaustsen » Man Mar 03, 2008 6:28 pm

Jeg mener som utgangspunkt at alle burde prøve ut flatwounds, bare for å prøve følelsen av dem!


Jeg digger selv Thomastik-Infeld's Jazz Flatwound, fantastisk streng, ikke overgået av noen etter min mening.


http://www.stringsdirect.co.uk/products/627-thomastik_jr344_jazz_roundwound_bass_43_89_
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Forrige

Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest