[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Lettvekt basskabinett - bygge selv ...

Lettvekt basskabinett - bygge selv ...

Moderator: Per

Lettvekt basskabinett - bygge selv ...

Innlegg Bassburger » Ons Apr 09, 2008 2:40 pm

Bygge selv ...
Det er kommet endel lettvekt-kabinetter på markedet nå. (Markbass, Avatar, Dr.Bass osv.). Avatar selger ikke sine produkter utenfor USA.
Jeg ønsker å prøve på å bygge meg et par 1x12" kabinetter selv. (har ikke stasjonsvogn)
Er det noen som vet hvilke elementer jeg bør satse på, og hvor jeg kan få tak i dem? USA og lav dollarkurs lyder interressant ...

Det hadde også vært artig hvis noen andre allerede hadde gjort det samme.
Ønsker å høre erfaringer, vekt og utseende på kassa (med bilde), pris og evt. tegninger ...

Det blir forhåpentligvis mye billigere enn å kjøpe f.eks. Markbass, slik at jeg ikke trenger å slite hardt med å forsvare dette heime. :D
Har anskaffet meg Littemark II + Epifani 2x10" Neo :)
Bassburger
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Ons Apr 09, 2008 1:11 am
Bosted: Mosjøen

Re: Lettvekt basskabinett - bygge selv ...

Innlegg H-Musikk » Ons Apr 09, 2008 3:43 pm

Avatar selger ikke sine produkter utenfor USA

Registrer deg hos http://www.jetcarrier.com/ ...da får du en co-adresse i USA og kan kjøpe alt hva du vil av hjertens lyst... :wink:
Amerikanerene er lettlurte ser du... :roll:

:lol:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Bugbass » Ons Apr 09, 2008 6:16 pm

Kanskje også en ide`å sjekke om du kan få kjøpt noe brukt.
For det første så koster det en del å bygge selv, for det andre så må man ha gode tegninger for at det skal bli bra, for det tredje så får du forholdsvis lite igjen hvis du skal selge en dag.
Er jo av og til fine kasser tilsalgs, feks har jeg sett både Epifani og Bag End for ikke så lenge siden
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg Bassburger » Ons Apr 09, 2008 7:45 pm

Jeg syns bare det er litt morsomt å bygge ting ... Tenkte det kunne være litt artig å bygge ei kasse selv.
Jetcarrier høres ikke så dumt ut.
Har anskaffet meg Littemark II + Epifani 2x10" Neo :)
Bassburger
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Ons Apr 09, 2008 1:11 am
Bosted: Mosjøen

Innlegg araya » Fre Apr 11, 2008 6:07 pm

Bare husk at varens verdi, inkludert fraktkostnader momses ved inførsel til Norge da. Det er for radio/ forsterkere kun MVA, men jeg tror du også må regne med en tollsats for høyttaler innførsel. sjekk tollvesenet, de har en infotelefon hvor du kan spørre direkte på produkt. Kan være lurt!!!
araya
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Man Mar 31, 2008 6:28 pm


Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest