[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Øving hjemme

Øving hjemme

Moderator: Per

Øving hjemme

Innlegg Fireside » Man Jun 16, 2008 8:56 am

Har noen tips til hvilke øvelser som kan gjøres for å bli en bedre bassist, både når det gjelder teknikk og hurtighet?
Har funnet endel videoer for øving, men det går veldig mye på slap-teknikk og den slags. Ikke helt min greie når jeg spiller hard rock / metal.
Finnes det noen gode DVDer å få kjøpt, evt. noen bra sider på internet man kan bruke?
Fireside
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Man Feb 04, 2008 3:24 pm

Innlegg Bugbass » Man Jun 16, 2008 12:02 pm

Jeg har hatt god nytte av å spille skalaer, prøve å få med teorien samtidig som teknikken.
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg PeterLaustsen » Man Jun 16, 2008 6:32 pm

Hei!


Jeg ville finne dine favorit-låter, plukke dem og så sette meg ned og spille dem i lavt tempo på til metronomen. Øk tempoet gradvis i takt med mestringen av låtene. Gjør det evt. vanskeligere ved å sette metronomen til å angi 2 og 4 istedet for 1,2,3,4 (denne øvelse har gitt meg mye!).

Især i metal er det viktige å ha skikkelig bra timing, der stilles meget høye krav til teknikk her og un-tight metal lyder skikkelig r@va. Øv fletta av deg selv!
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg Fireside » Tir Jun 17, 2008 10:27 am

Takk for tipsene. Har en Tascam bass trainer jeg kan bruke til øving, som kan endre tempo på sangene, så jeg får prøve litt på det 8)
Fireside
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Man Feb 04, 2008 3:24 pm


Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest