[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Preamp/rørvreng til bass

Preamp/rørvreng til bass

Moderator: Per

Innlegg PeterLaustsen » Lør Okt 11, 2008 1:05 am

HumdinGer skrev:
PeterLaustsen skrev:
HumdinGer skrev:eg får håpe at den i kombinasjon med Guitar Rig 3 bassamp-simulering gir et så bra resultat at DI-box blir helt overflødig.

Hey, bare prøv deg frem... det er kun du som kan avgjøre om du liker sluttproduktet eller ikke... :wink:

Så sant som det er sagt :D Skal komme med rapport når det er testet ut. Erfaring fra gitar er at presets på Guitar Rig er nokså ubrukelige til mitt bruk i alle fall, men tar man seg tid og skrur litt og eksperimenterer på egen hånd så kan det bli bra til slutt.



Kjør på...!!! :twisted:
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg Bugbass » Lør Okt 11, 2008 7:26 am

HumdinGer skrev:
PeterLaustsen skrev:Line Out og DI Out er to ulike type signal...:


- Line Out har høy impedans og jeg ville ha brukt det til å mate en slave-forsterker (eller rack-effekter før en slave).

- DI Out signalet har lav impedans og brukes til å sende signalet til mixeren, da det er laget til "lang-distanse-sending" av dit signal uten det store tapet i motsetning til line-out signalet.

Jeg har aldri sett baksiden av en PhatBass (har ikke fått min enda), men av det jeg kan lese om den på nett så har den visstnok både utgang for å bruke den som preamp inn i en effektforsterker (det du kaller line out med høy impedans?) og rec out for å koble rett i mixeren.

Jeg får håpe at den i kombinasjon med Guitar Rig 3 bassamp-simulering gir et så bra resultat at DI-box blir helt overflødig.



Mulig det er flere varianter av Buddaen, men min har bare en linjeutgang til amp på baksiden
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg HumdinGer » Lør Okt 11, 2008 9:52 am

Bugbass skrev:Mulig det er flere varianter av Buddaen, men min har bare en linjeutgang til amp på baksiden

Må innrømme at dette har jeg ikke peiling på. Ser ut for at den er her på mandag, så jeg får i alle fall sett hva den måtte ha av tilkoblinger da. Som småbarnspappa så kan det muligens ta litt lengre tid før jeg får testet den skikkelig :wink:
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg HumdinGer » Lør Okt 11, 2008 12:21 pm

Nå har Posten virkelig overgått seg selv. PhatBassen kom i dag. Har ikke fått testet den enda, men det stemmer nok at den kun har en output. Her er det som står på Budda sine nettsider:
"Fine tuned for solid state, power tube output sections & direct to disk recording"

Jeg trodde dette betydde to forskjellige utganger, men det kan kanskje like godt være at den utgangen som er skal kunne plugges rett i mixeren også. Uansett... Låter det bra så er det jo som Peter sier bare å bruke den slik.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg PeterLaustsen » Søn Okt 12, 2008 5:03 pm

HumdinGer skrev:Jeg trodde dette betydde to forskjellige utganger, men det kan kanskje like godt være at den utgangen som er skal kunne plugges rett i mixeren også. Uansett... Låter det bra så er det jo som Peter sier bare å bruke den slik.



Gleder meg til å høre din mening, altid spendende med nytt gear som skal testes. :wink:
Mvh.
Peter Laustsen
Bassist & Musikkpedagog
[url]http://www.peterlaustsen.com[/url]
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg jos99 » Man Okt 13, 2008 9:37 am

Et morsomt og billig alternativ eller som reserve Di box er :

Electronix Submarine

Bilde

Koster 80$ på ebay.

Faktisk så gir den litt mere dybde og punsh i dypbassen.
Virker også som den gir litt varme i lyden.
Om du søker på den på nettet finner du sikkert noen lydklipp.
jos99
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Fre Mai 30, 2008 11:36 pm

Innlegg HumdinGer » Ons Okt 15, 2008 11:53 pm

Jeg har ikke fått testet PhatBassen i studio enda (slik den er tiltenkt), men jeg fikk testet den på en bassamp på øvingslokalet med min Rickenbacker 4001. For å si det slik så gjorde det meg på ingen måte pessimistisk med tanke på bruk i studio.

Sagt på en enkel måte så gjorde den akkurat det jeg hadde håpet den skulle gjøre. Med lav gainsetting på PhatBassen så tilfører den en slags autoritet i lydbildet med akkurat passe ekstra bitt i forhold til å kjøre clean. Får litt ekstra snert i attacket, og det høres bare kort og godt råere ut uten at man egentlig fokuserer på at det er noe vreng i lyden. Knalltøfft!

Har sett bemerket at den skulle støye endel med høy gain, men kanskje siden jeg var obs på det så ble jeg veldig positivt overrasket over hvor stille den egentlig er. Og du verden for en rå og fin vreng...

Lånte den i kveld til bassisten i et band hvor jeg er trommis. Han spiller Fender Precision, og det kom meget klart frem at dette var en helt annen tone enn med Rickenbackeren. Utrolig hvor godt særpreget i instrumentet skinner igjennom med denne pedalen. Han ble forresten helfrelst han også, og det er lenge siden jeg har sett ham smile så bredt. Det var bare så vidt at jeg fikk den med meg igjen.

Konklusjon... Budda PhatBass anbefales på det varmeste. En fantastisk pedal!
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg Bugbass » Tor Okt 16, 2008 7:18 pm

Akkurat som jeg skulle ha sagt det sjøl!!
Fet boks det der..
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Forrige

Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest