[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Ny bassforsterker?

Ny bassforsterker?

Moderator: Per

Ny bassforsterker?

Innlegg Roffa » Fre Sep 28, 2007 6:47 pm

Jeg lurer på å kjøpe meg en bassforsterker. Har i dag en øvingsforsterker, en Behringer Ultrabass 600 som fungerer utmerket til "husbruk", men kunne tenke meg en annen som også kan brukes til andre formål.
Hva bør jeg kjøpe? Selvfølgelig mange valg og kriterier. Jeg har Yamaha bass og Statusbasser, og jeg kunne godt tenkt meg topp og kasse.
Den skal helst være billig, lett og lyde tøfft? Finnes det?
Vet at Behringer har en 450watter, men hvordan er den? Pris kontra lyd/kvalitet?
Noen tips?
Hilsen Roffa
Roffa
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Tor Sep 20, 2007 9:30 pm
Bosted: Skarnes

Innlegg yhoyland » Lør Sep 29, 2007 2:36 pm

Sjanger? :o
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Obelix » Lør Sep 29, 2007 3:42 pm

Sjanger og budsjett er nok avgjørende. Uansett sjanger vil jeg gå for brukt utstyr vist budsjettet er lavt. Kan få tak i mye bra til overkommelig pris på bruktmarkede.
Obelix
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Lør Sep 29, 2007 1:53 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg droit » Søn Sep 30, 2007 1:34 pm

Råder deg å styre unna Behringer. Har hørt bare dårlige tinger om Behringer-forsterkere. Hvis det er lite penger, så anbefaler også jeg å kjøpe brukt. Da får du noe bra (hvis du gjør research´n din) til en bra pris.
droit
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Søn Sep 30, 2007 1:30 pm

Innlegg yhoyland » Søn Sep 30, 2007 6:07 pm

Kjøp brukt heller enn billig nytt. Hugs også på at dyrere ting ofte har høyere gjensalgsverdi enn billigere saker. Dvs du taper mindre når du selger den videre ved neste oppgradering.

:lol:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Roffa » Man Okt 01, 2007 8:13 pm

Jeg spiller mest rock og funk, og budsjett er på kr 5-7000,-
Så hva bør jeg lete etter?
Hilsen Roffa
Roffa
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Tor Sep 20, 2007 9:30 pm
Bosted: Skarnes

Innlegg Obelix » Man Okt 01, 2007 11:56 pm

Ser at det ligger en Eden combo (2-10") til 7000 på web'en.Bra saker, men kanskje du trenger mer høytalerflate?
Obelix
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Lør Sep 29, 2007 1:53 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg helu » Tir Okt 02, 2007 4:02 pm

Jeg har spilt på en slik en i noen år, og tro meg; du behøver nesten ikke noe annet!
Men kobler du til en kasse til, nesten samme hva, så spiller denne comboen så høyt og kraftig at det holder i massevis!
På pub'er og mindre scener brukte jeg kun combo'en, og på litt større scener hang jeg på et Eden 2x10" (maken til combo'en).
Så jeg vil anbefale deg å kjøpe denne combo'en nå, og kanskje kjøpe ei kasse til senere.
Brukerens avatar
helu
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Tir Okt 02, 2007 3:53 pm
Bosted: Ulefoss

Innlegg Roffa » Tir Okt 02, 2007 10:20 pm

Obelix skrev:Ser at det ligger en Eden combo (2-10") til 7000 på web'en.Bra saker, men kanskje du trenger mer høytalerflate?


Takk for tipset. Får sjekke ut Eden. Tror egentlig at det holder med combo i første omgang, og hvis behovet dukker opp så kan det supleres med en ekstra kasse.
Hilsen Roffa
Roffa
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Tor Sep 20, 2007 9:30 pm
Bosted: Skarnes

Eden...

Innlegg PeterLaustsen » Tir Nov 13, 2007 7:27 pm

Hei!


Eden er et bra merke og man får virkelig noe for pengene her, det er helt sikkert.

Jeg har selv hatt 2 stk. 2x10" kabinetter og de var super fine, de var bare tunge for min smak (eller ryggens smak) i det lange løp.




Mvh.
- Peter Laustsen
www.peterlaustsen.com
Brukerens avatar
PeterLaustsen
Superaktiv
 
Innlegg: 224
Registrert: Tir Nov 13, 2007 7:23 pm
Bosted: Bergen, Norge

Innlegg Heaxl » Lør Des 15, 2007 9:14 pm

Roffa skrev:
Obelix skrev:Ser at det ligger en Eden combo (2-10") til 7000 på web'en.Bra saker, men kanskje du trenger mer høytalerflate?


Takk for tipset. Får sjekke ut Eden. Tror egentlig at det holder med combo i første omgang, og hvis behovet dukker opp så kan det supleres med en ekstra kasse.


Jeg har selv en Ampeg BA115.. Det er en 1x15". Har kun hørt godt om den og har bare god erfaring selv! Noen som har noen andre innvendinger?
Heaxl
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Des 15, 2007 8:18 pm
Bosted: Stange, Sørumsand

Innlegg Thunder Fingers » Søn Des 16, 2007 3:48 pm

(Hater egentlig egen reklame, men den må ut :()

Jeg har en Hughes & Kettner 250 watt combo forsterker for salg (Quantum linjen, den dyreste og beste linjen til H&K) Den har holdt plenty til bandøving for min del, og er ganske så høylydt. Skal vistnok minne om Ampeg SVT forsterkere, jeg har alltid ungått ampeg, så jeg vet ikke, men den høres no bra ut.. Nyprisen er 9000. jeg må ha den ut raskt, så jeg vil ha 3500 for den.

Den er og rå lett! 18 kg.
Thunder Fingers
Med på notene
 
Innlegg: 51
Registrert: Ons Sep 12, 2007 3:57 pm
Bosted: Kristiansand (Eksil-Bergenser)


Gå til Bass

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest