[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Rider vennlige trommer.

Rider vennlige trommer.

Ridervennlige trommer

Tama
2
25%
Premier
1
13%
Yamaha
2
25%
Pearl
3
38%
Sonor
0
Ingen stemmer
 
Antall stemmer : 8

Rider vennlige trommer.

Innlegg Tom Hansen » Tir Feb 24, 2009 2:25 pm

Hei. Hva bør man kjøpe av trommesett for og tilfredstille de fleste normale behov? Tenker da på merke og størrelser.
Tom Hansen
Tom Hansen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Sep 25, 2007 12:38 am
Bosted: Bardufoss

Hva er normalt?

Innlegg 2fast4me » Tir Feb 24, 2009 4:43 pm

Du har ikke sagt noen ting om hva slags musikk du spiller - ei heller noe om pris eller om du skal ha det med "på veien" eller ha et studiosett. (Hva slags bil er best for "normale behov" - er du barneløs eller har to unger, bruker noen barnevogn, osv)

Alle produsentene du har tatt med i spørreundesøkelsen din, har sett i alle prisklasser og kvaliteter. Selv har jeg god erfaring med Tama (rock), men styr unna de helt billigste settene. Det er bedre mekanikk og bedre oppbygging av shell på de litt dyrere, men igjen dette avhenger av hva du prioriterer.

Kan du si litt mer.....?
Brukerens avatar
2fast4me
Med på notene
 
Innlegg: 76
Registrert: Man Nov 10, 2008 5:14 pm

Innlegg MoniTore » Ons Feb 25, 2009 12:33 pm

De som skal kjøpe trommer som passer fint på en rider driver vel et konsertlokale, og reiser ikke rundt og spiller selv.

Mitt tips er også å styre unna de billigste seriene, og holde seg til et annerkjent merke som har godt med reservedeler
MoniTore
Tørr bak øra
 
Innlegg: 24
Registrert: Man Sep 10, 2007 10:21 am
Bosted: Oslo

Innlegg zetell » Ons Feb 25, 2009 3:17 pm

De som skal kjøpe trommer som passer fint på en rider driver vel et konsertlokale, og reiser ikke rundt og spiller selv


Trenger da ikke å drive et konsertlokale for å kjøpe inn trommer. For alt jeg vet så skal Tom Hansen leie det ut som backline?
Erfaringsmessig så har de som driver lokalene helt andre ting å syssle med enn å kjøpe inn backline.

Mitt tips er å at du kjøper inn to forskjellige størrelser i stortromme, samt de "vanligste" tammene. Skarp og cymbaler blir ofte medbragt, så dette kan kanskje komme i annen rekke. Men for all del...det er jo kjekt å ha et komplett sett :)
Less isn't more. Less is less and more is more, but sometimes less is better.

www.haugesundlyd.no
zetell
Med på notene
 
Innlegg: 74
Registrert: Tor Mar 06, 2008 10:40 am
Bosted: Kopervik

Innlegg Tom Hansen » Ons Mar 04, 2009 12:06 pm

Ja, det er primært for utleie jeg kjøper dem. Har et Tama Superstar jazz kit 1977 modell som jeg leier ut i dag, og det spiller meget fint (18" BD) Dette settet har vært mitt siden det var nytt. Men det er ofte vi må leie inn Yamaha, da Tama ikke er ønskelig. Noen som har erfaring med Premier? Og når jeg kjøper, blir det i toppskiktet. Hva foretrekkes av lønn/bjørk?
Tom Hansen
Tom Hansen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Sep 25, 2007 12:38 am
Bosted: Bardufoss

Innlegg goldenGeek2 » Tor Mar 05, 2009 12:47 pm

DW er vel også ofte brukt som utleie / i konsertlokaler?
goldenGeek2
Superaktiv
 
Innlegg: 266
Registrert: Lør Des 01, 2007 8:48 am

Innlegg Tom Hansen » Fre Mar 06, 2009 1:45 pm

DW er litt i dyreste laget for meg, men sku gjerne hatt et slikt ja. For utleie bør det være et 7 trommers, sånn at det finnes noen størrelser og velge i.
Tom Hansen
Tom Hansen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Sep 25, 2007 12:38 am
Bosted: Bardufoss

Innlegg HumdinGer » Søn Mai 31, 2009 3:48 pm

Jeg ville valgt 22" basstromme. Det er den klart mest brukte størrelsen og det beste kompromiet for de fleste andre (20" og 24" brukere). Har du i tillegg 16" og 18" gulvtam og de resterende som hengetam'er så tror jeg du dekker de fleste behov. Detaljer som hi-hat stativ med vridbar fot slik at man kan bruke dbl basstrommepedal er også en selvfølge. Videre tror jeg solide stativ og holdere som er lette å justere er mye viktigere enn merket på slagverket. Er det en høy kvalitet er det det samme om det er Yamaha, Premier eller noe annet.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg Borrmann » Søn Mai 31, 2009 5:17 pm

20" basstromme er desidert lettest å hanskes med. Gir fra seg minst klask til overheader og vokalmikker på romlete norske betongklubbscener og utescene teltoverbygg.
22"+ er for mye når det gjelder alt annet enn hardrockband som faktisk vil ha klask. Ha ekstra skarpstativ, da mange ønsker å ha den minste tammen på et slikt.
Enkelt, solid og ikke for hi-tech.
Trommestol uten ryggstøtte.
Borrmann
Aktiv
 
Innlegg: 122
Registrert: Søn Feb 03, 2008 5:23 pm

Innlegg HumdinGer » Søn Mai 31, 2009 5:37 pm

Borrmann skrev:20" basstromme er desidert lettest å hanskes med.

Det er nok mulig det, men mange trommeslagere (meg selv inkludert) sliter med at klubba treffer for høyt opp på skinnet på en 20". Mener fortsatt at 22" er det beste kompromiet. Med god demping i tromma er det ingen problem med å skru lyd heller.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg Borrmann » Søn Mai 31, 2009 6:01 pm

Var ikke klar over at dere tenker på det som et problem. Er poenget lyden?
Jeg vil bestemt mene at lyden lider mer av at den lysere delen av basstromma høres rundt omkring i en hel del mikker når størrelsen øker over 20".
Dette blir mer merkbart jo mer ambient informasjon fra scenen som forsterkes i PA. Dvs. Rockeband med en fyr som hyler inn i en 57, med to kondiser klint oppi cymbalene, med hi-cut på 400 og en trommeslager som dæljer til, er jo ikke dette merkbart. Men med mer moderate vokalister, kanskje til og med på kondismikker, og et par overheader som er ment å få med seg hele trommesettet( I tilegg til spotmikker), så jo, svært merkbar problematikk uansett demping og stemming.
20" basstromme er jo også en svært vanlig riderstørrelse.

Med lett å hanskes med tenker jeg også på muligheten til å få den til å si alt fra "Fomp" via "omph" til "BOOng" til "Smack!" Og at man faktisk har kontroll på dette ved selve tromma, og ikke i vokalmikker.
Borrmann
Aktiv
 
Innlegg: 122
Registrert: Søn Feb 03, 2008 5:23 pm

Innlegg HumdinGer » Man Jun 01, 2009 12:34 am

Borrmann skrev:Med lett å hanskes med tenker jeg også på muligheten til å få den til å si alt fra "Fomp" via "omph" til "BOOng" til "Smack!" Og at man faktisk har kontroll på dette ved selve tromma, og ikke i vokalmikker.

Med rett demping i tromma mener jeg at dette er uproblematisk med en 22". Det er vel uansett ikke noe fasitsvar på dette, og jeg har en sterk følelse av at du og jeg representerer to veldig forskjellige musikkstiler, og derved i utgangspunktet stiller med forskjellige preferanser. Skal man leie ut til svært forskjellige brukere kan det nok være en idé å kunne levere både en 20" og en 22" for å tilfredstille de fleste krav. En 24"-bruker kan nok kanskje bruke en 22", men absolutt ikke en 20". En 18"-bruker kan kanskje bruke 20", men absolutt ikke 22". Nei, skal man være seriøs med hva man kan levere så er nok begge størrelsene et must.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg Tom Hansen » Ons Sep 09, 2009 2:37 am

HumdinGer skrev:
Borrmann skrev:20" basstromme er desidert lettest å hanskes med.

Det er nok mulig det, men mange trommeslagere (meg selv inkludert) sliter med at klubba treffer for høyt opp på skinnet på en 20". Mener fortsatt at 22" er det beste kompromiet. Med god demping i tromma er det ingen problem med å skru lyd heller.


Har en 18" basstromme, og den treffer absolutt ikke midt i normalt sett. Jeg har bygd opp tromma så kølla treffer midt i. Ble en syk go lyd.
Tom Hansen
Tom Hansen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Sep 25, 2007 12:38 am
Bosted: Bardufoss


Gå til Trommer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron