[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Cymbalsett, med svakere lyd?

Cymbalsett, med svakere lyd?

Cymbalsett, med svakere lyd?

Innlegg G_Sun » Søn Apr 11, 2010 7:38 pm

Heisann!

Jeg er i utgangspunktet ikke noen perkusjonist,
men har et hjemmestudio der jeg gjør det meste selv.
Jeg ser for meg at jeg med tiden får meg et cymbalsett i hus - typisk en hihatt, crash og en ride.

Lurer på en ting: Går det an å få tak i cymbaler som lager lavere lyd?
Funker det å kjøpe mindre cymbaler? Eller går det ut over lydkvalitet og sustain?
Ellers noen gode tips?

Takk!
G_Sun
Aktiv
 
Innlegg: 166
Registrert: Søn Okt 21, 2007 7:54 pm
Bosted: Telemark

Innlegg HumdinGer » Man Apr 12, 2010 8:42 am

Jeg vil tro at du sliter litt hvis du skal ha god cymballyd med lavt volum. Skal du f.eks. ha skikkelig crash-lyd så må du nesten slå litt hardt på cymbalen, og da blir det nødvendigvis mye lyd. Er du avhengig av bra lyd uten høyt volum så tror jeg heller jeg ville satset på en elektronisk variant. Kanskje ikke 100% som originalen, men MYE bedre enn en dårlig cymbal med lite lyd.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg will_baker » Fre Apr 30, 2010 9:07 pm

Jeg er en trommis og jeg mener at mindre cymbaler og lettere cymbaler lager lavere lyd. Ofte bruker jeg 12" special recording hi-hats (zildjian), K custom 14" crash med 20" k constantinople ride.

Tynnere heads på trommene bør hjelpe å gi en kortere lyd uten å bruke masse teip, og lettere trommestikker bør hjelpe også.

lykke til

will
will_baker
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Fre Jan 15, 2010 4:40 pm

Innlegg HumdinGer » Søn Mai 02, 2010 11:13 am

will_baker skrev:Jeg er en trommis og jeg mener at mindre cymbaler og lettere cymbaler lager lavere lyd. Ofte bruker jeg 12" special recording hi-hats (zildjian), K custom 14" crash med 20" k constantinople ride.

Tynnere heads på trommene bør hjelpe å gi en kortere lyd uten å bruke masse teip, og lettere trommestikker bør hjelpe også.

lykke til

will

Jeg er på ingen måte uenig med det du sier, men mindre og lettere cymbaler låter ikke som store og tunge cymbaler. Hvis du liker lyden av små cymbaler synes jeg dette forslaget er bra, men hvis du vil ha lyden av en stor cymbal uten at volumet blir deretter så tror jeg et program som "Addictive Drums" eller "Superior Drummer" vil være veien og gå. Du skriver jo også at du ikke er noen perkusjonist, så for den saks skyld kan du bruke et vanlig keyboard til å spille av bra cymbaler med et av disse programmene.

Jeg har selv trommer som mitt hovedinstrument, og pga samme problem som deg skaffet jeg et Roland TD-20 til hjemmestudioet. Jeg likte ikke lydene i Rolandboksen, og jeg endte opp med å kjøpe begge de tidligere nevnte program. Addictive Drums er det jeg bruker mest fordi det er enklere, og det er veldig lett å editere lydene til å passe personlig smak og spillestil. Og alt dette uten at det plager noen som helst med for mye lyd :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg Dozerbabar » Søn Mai 02, 2010 12:27 pm

Endte opp med TD-20 og Steven Slate Drums her i gården.

Lavere cymbaler får du ikke ;)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo


Gå til Trommer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron