[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Iron Cobra eller Speed Cobra

Iron Cobra eller Speed Cobra

Iron Cobra eller Speed Cobra

Innlegg osvald911 » Fre Jul 29, 2011 1:17 pm

Hei.

Skal ha meg ny dobbel pedal og valget står mellom Iron eller Speed Cobra.

Har dere noen formaninger om hvilken jeg skal velge? Har mest lyst på Speed Cobra, men det er en ny type og kanskje ikke så robust som Iron Cobra (bransjestandarden?)

Kom med innspill, må da være noen metal trommiser her;)
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Re: Iron Cobra eller Speed Cobra

Innlegg HumdinGer » Ons Sep 14, 2011 9:18 am

Etter utprøving av en del forskjellige pedaler endte jeg i sin tid opp med en dbl Iron Cobra power glide med high tension fjærer og gummiklubber. For meg er high tension fjærene helt essensielle for å kunne ha vektloddet høyere opp på kølla for mere "trøkk", og samtidig holde tempoet oppe. Treklubbene gir enda mere "smekk", men de spiser basstrommeskinn, så med mindre du har råd til et nytt basstrommeskinn i uka så anbefales ikke det. Gummiklubbene har godt med smekk i forhold til filtklubbene, men er samtidig forholdsvis skånsom mot skinnet.

Speed Cobra har jeg aldri testet, så jeg kan ikke si noe spesielt om dem, men for min del er jeg meget fornøyd med det nevnte Iron Cobra oppsettet. Sjekk det i alle fall ut før du bestemmer deg, og skulle du ende opp med Speed Cobra allikevel så fortell gjerne her om hvorfor :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Iron Cobra eller Speed Cobra

Innlegg osvald911 » Man Okt 17, 2011 12:23 pm

Nå har ikke jeg prøvd Iron Cobra, men i teorien skal Speed Cobra være hakke bedre.

Og nå har jeg spilt på denne noen måneder og jeg syns den er helt utrolig. Veldig rask, lett, bra anslag og enkel og pakke ned i kofferten når man er på tourne! :lol:
Kan anbefales.

Men det hadde vært artig og prøve Iron Cobra en dag.
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Re: Iron Cobra eller Speed Cobra

Innlegg HumdinGer » Fre Okt 21, 2011 11:49 am

Din beskrivelse av Speed Cobra høres jo ut som det jeg ville sagt om min Iron Cobra. La meg få høre om forskjellen hvis du får testet Iron Cobra :D

Du skriver at Speed Cobra skal være hakket bedre... Vet hva det er som skal være bedre?
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Iron Cobra eller Speed Cobra

Innlegg Ludvig » Tor Mar 15, 2012 7:59 pm

Jeg har alltid brukt Iron Cobra Power Glide (enkel pedaler), og er strålende fornøyd med de. Jeg var faktisk så heldig å vinne en Speed Cobra i en konkurannse for en tid siden. Og var da klar
for å bytte ut de to Power Glide'ne jeg allerede hadde og kjøpe enda en Speed Cobra. Men ved første tråkk, så fant jeg fort ut at den klubben som fulgte med, var utrolig dårlig. Jeg
fikk ikke på langt mer like god trøkk og "feel", så jeg tok umiddelbart å satte på en av køllene fra Iron Cobraen, og da føltes pedalen med en gang bedre.

Men etter en stund byttet jeg tilbake til IC'en for å prøve forskjellen, og da merket jeg med en gang at IC'en var utrolig mye bedre å spille på. Hadde mer grep med den pedalen, og
den føltes mye mer robust, så det endte med at jeg solgte Speed Cobraen, og jeg angrer ikke den dag i dag.

Så jeg ville definitivt gått for IC'en :)
Ludvig
Med på notene
 
Innlegg: 63
Registrert: Man Jul 06, 2009 6:13 am
Bosted: Ålesund


Gå til Trommer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron