[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Digitale trommer

Digitale trommer

Digitale trommer

Innlegg Tom Hansen » Man Jan 21, 2008 7:18 pm

Lurer litt på og skaffe med et Roland Tdk-20.
Noen som har erfaring med det?
Tom Hansen
Tom Hansen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Sep 25, 2007 12:38 am
Bosted: Bardufoss

TDK20

Innlegg yhoyland » Tir Jan 22, 2008 8:57 pm

En av mine gode kamerater og sessionmusikere kjøpte seg et fullt TDK-20 sett for et års tid siden, og han er veldig fornøyd med det. Som tekniker må jeg si at Roland virkelig har gjort seg flid med å snekre grisebra lyd i settet, og trommiskompisen min skryter vanvittig av respons på dynamikk, feel på trommene (mesh heads som kan stemmes) og så videre. Han bruker det primært i studio til demoopptak og låtskriving, og har så vidt jeg vet ikke prøvd det ut live enda.

Jeg tror det kommer veldig an på hva du skal bruke settet til? Det er et ypperlig studioverktøy for min del, fordi jeg kan ta opp MIDI med en ekte trommis og fange "feelen" hans, men være fri og fleksibel med lydvalg. Selv om lydene i TD20-modulen er imponerende bra så synes jeg de er vanskelig å jobbe med i en miks, men når det er sagt så har jeg ikke prøvd så veldig hardt heller (har en forkjærlighet for akustiske trommer, vet hvordan jeg får feit lyd ut av det osv).

Men for all del, prøv før du kjøper. Jeg hører stadig vekk fra trommiser når temaet kommer opp at det er et hat-eller-kjærlighet spørsmål, noen digger det og andre tåler det ikke. Smakssak?

Send meg en PM hvis du er interessert i mailadressa til karen. :wink:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Tom Hansen » Ons Jan 23, 2008 10:08 pm

Har hatt et akustisk sett i 30 år, så derfor vet jeg ikke om jeg tør.
Har knall lyd av settet, men har utfordringer i lag med kor, og plasser der vi må spille lavt. Samtidig har jeg planer om et lite studio oppe i garasjen da.
Men det var ok og høre din erfaring. Det er jo ingen musikksjapper her oppe i nord som har et sånt sett inne så man får testet. Det er jo på lavt volum dem kommer til sin rett. På høyt/normalt volum, vil jeg nok ha valgt akustiske trommer. Tror ikke digitale trommer blir "digg" i mine øyne, men kan være praktisk løsning i forhold til støy i kormikker! Hadde settet kosta 20.000,- hadde jeg kjøpt med en gang!
Tom Hansen
Tom Hansen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Sep 25, 2007 12:38 am
Bosted: Bardufoss

Innlegg yhoyland » Tor Jan 24, 2008 5:48 am

De har jo rimeligere modeller?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Tom Hansen » Tor Jan 24, 2008 9:57 pm

Ja, men vil jo ha det beste hvis jeg først skal kjøpe. Men har testa et TDK-12, og ble imponert over hvor følsom trommene var. Men skal jeg først gå for digital, blir det TDK-20. Holder på og spare.....Noen som har et pent brukt til salgs?
Tom Hansen
Tom Hansen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Sep 25, 2007 12:38 am
Bosted: Bardufoss

Innlegg oldie » Tor Jan 24, 2008 10:07 pm

Jeg kan trygt anbefale TD-20, har hatt ett sett snart i 2 år, og er kjempefornøyd.
Bruker det mest til øving i heimen.
Dersom du spiller mye på cdet vil du lide litt når du kommer tilbake på akustisk sett, paddene er litt lettere å spille på.

/Oldie
oldie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Man Sep 10, 2007 8:54 pm

Innlegg HumdinGer » Fre Jun 06, 2008 1:05 am

Jeg kjøpte TD-20 for et halvt år siden og er veldig fornøyd med det. Må presisere at jeg ikke er alt for imponert over lydene. Spesielt tam'er og skarp kunne vært bedre, så jeg bruker lydene fra Addictive Drums på min MacBook Pro. Jeg bruker det kun til hjemmeøving og studioinnspillinger. Bruker alltid ekte saker på bandøvinger og live, men det er mye pga at det ser litt "pysete" ut å spille på noe du kan få mye lyd utav selv med lette trestikker.
Siden jeg stadig bytter mellom TD-20 og akustiske trommer så er jeg i ettertid serdeles glad for at jeg valgte toppmodellen. Tror ikke TD-12 gir like god "feeling" som TD-20, og forskjellen ville blitt litt for stor i forhold til akustiske trommer. Med TD-20 går det bra.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg oldie » Tor Jun 12, 2008 8:10 pm

HumdinGer skrev:jeg ikke er alt for imponert over lydene. Spesielt tam'er og skarp kunne vært bedre,


Har du kikket på de settene som vxexpression lager for TD-20?
De har lagt ned et stort arbeide i å "simulere" akustiske sett og lyden som berømte trommiser har på sine sett.

/Oldie
oldie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Man Sep 10, 2007 8:54 pm

Innlegg HumdinGer » Tor Jul 10, 2008 9:00 am

oldie skrev:
HumdinGer skrev:jeg ikke er alt for imponert over lydene. Spesielt tam'er og skarp kunne vært bedre,


Har du kikket på de settene som vxexpression lager for TD-20?
De har lagt ned et stort arbeide i å "simulere" akustiske sett og lyden som berømte trommiser har på sine sett.

/Oldie

Nei, de har jeg ikke vært borti. Hvor får jeg tak i dem?
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg oldie » Tor Jul 10, 2008 8:00 pm

Sjekk ut:
http://www.vexpressionsltd.com
Jeg har ikke testet de nye programmene deres, men de er sikkert enda bedre enn de jeg har.

sjekk med Alan eller Chris, det er hyggelige fyrer.

/Oldie
oldie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Man Sep 10, 2007 8:54 pm

Innlegg oldie » Tor Jul 10, 2008 9:43 pm

Sjekk ut Vdrumlib med det samme. Fikst lite program som lar deg editere backupfilene til settene. Kan også sende endringer via midi til settet.

http://www.vdrumlib.com/

/Oldie
oldie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Man Sep 10, 2007 8:54 pm

Innlegg HumdinGer » Lør Jul 12, 2008 12:23 am

oldie skrev:Sjekk ut:
http://www.vexpressionsltd.com
Jeg har ikke testet de nye programmene deres, men de er sikkert enda bedre enn de jeg har.

sjekk med Alan eller Chris, det er hyggelige fyrer.

/Oldie

Takk for tips :-)
Jeg sjekker dette nærmere så snart jeg får tid.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg Dozerbabar » Tir Okt 13, 2009 5:57 pm

Og siden vi er så godt inne på TD-20:

Er det noen forskjell på et TD-20 for tre år siden og et TD-20 i dag? Jeg har sett den nye "superserien", men nå tenker jeg på TD-20 i seg selv :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Rall » Ons Apr 14, 2010 6:30 pm

Heisann, jeg har et TD 20 sett som jeg bruker både til øving og ute på jobb,har mange jobber,synes dette funker helt topp.
Jeg hadde et TD6 før , men TD 20 er en helt annen klasse !!
Jeg bruker imidlertid akustiske cymbaler/hi-hat, de digitale er veldig "Tunge" å spille på, man får ikke no "Gratis".
Man trenger naturlig nok forholdsvis bra monitoring, men har man det på plass er det ikke noe i veien med å spille digitalt live, knall lyd bestandig.
og de andre gutta i bandet synes det er veldig behagelig med hensyn til scene lyden :wink:
Rock on, TD 20 anbefales
Rall
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Ons Apr 14, 2010 6:17 pm


Gå til Trommer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron