[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hammond mod 3022?

Hammond mod 3022?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Hammond mod 3022?

Innlegg eivind » Man Mar 23, 2009 2:45 pm

Har kommet over et gammelt Hammond orgel,model 3022 står det på. Rørforsterker, men ikke lesley i. Har ikke peiling på orgel eller noe med tangenter, så jeg lurer på om det er noe å ha på, om det har noe verdi?
eivind
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Jun 11, 2008 5:28 pm
Bosted: Karmøy

Innlegg øiol » Man Mar 23, 2009 11:48 pm

Tror det er et Everett orgel. Hammond tok over denne fabrikken på 60-tallet en gang. Ser ikke ut som om at det huskes noe særlig i Hammondhistorien. Prøv Wilfred Høsteland i Bergen som gir ut Hammond Retrospect. Han er et oppkomme av opplysninger om Hammondhistorie.
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Hammond mod 3022?

Innlegg Blix » Tir Mar 24, 2009 12:08 am

eivind skrev:Har kommet over et gammelt Hammond orgel,model 3022 står det på. Rørforsterker, men ikke lesley i. Har ikke peiling på orgel eller noe med tangenter, så jeg lurer på om det er noe å ha på, om det har noe verdi?


De eneste Hammond orglene som har "verdi" i betydningen salgsverdi er de med tonehjul. De andre blir vanligvis betegnet som skrap, i beste fall kuriositeter. Hvem vet - kanskje dette orgelet blir ettertraktet hvis en eller annen luring får en megahit hvor lyden fra rakkelet er signaturen. Det har jo skjedd med andre håpløse instrumenter som Farfisa Compact, Vox Continental, Yamaha CP-70 osv. (løper i dekning.... ;-)

PS

Det heter Leslie

DS
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg eivind » Tir Mar 24, 2009 1:02 am

Takker. Regnet ikke med at det var noe. Har som sagt ikke snøring på sånt, men syntes selv at lydene i greia var forferdelige.
-Leslie, ja. Neste gang jeg skal bruke ordet har jeg sikkert glemt det (alt med tangenter er bluegrasskiller :wink: ), men takk likevel.
-Og igjen, takk for hjelpen!
eivind
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Jun 11, 2008 5:28 pm
Bosted: Karmøy

Innlegg Blix » Tir Mar 24, 2009 1:11 am

eivind skrev:Takker. Regnet ikke med at det var noe. Har som sagt ikke snøring på sånt, men syntes selv at lydene i greia var forferdelige.
-Leslie, ja. Neste gang jeg skal bruke ordet har jeg sikkert glemt det (alt med tangenter er bluegrasskiller :wink: ), men takk likevel.
-Og igjen, takk for hjelpen!


Tangenter er bluegrasskiller? Det er ikke med i tradisjonen nei. Men alt er mulig! Hammond i country - hvorfor ikke? Satt inn på en jam en gang og hang meg på et par countrylåter - funka helt utmerket, alle var glade :-).

Honkytonk piano hadde funka i bluegrassammenheng, spilt i en stil noe mellom gitar og banjo.

Eklektikk takk!

(Spilte en gang Fanitullen på synth - Jupiter 8 - sammen med Knut Buen og Steinar Ofsdal, på TV en gang i 80-åra. Artig.)

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg eivind » Tir Mar 24, 2009 11:02 am

Hammond til country er veeldig tøfft, enig i det! -Men piano til bluegrass :? -Da er det ikke bluegrass lenger!
eivind
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Jun 11, 2008 5:28 pm
Bosted: Karmøy


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest