[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Den beste synthesizer gjennom tidene...

Den beste synthesizer gjennom tidene...

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg Robbins » Ons Nov 17, 2010 6:27 pm

Jeg må si Yamaha DX7IIFD. Utrolig fleksibel syntese.
Og Access Virus TI2 som en god nr 2.
Korg Kronos (når den kommer ut) :)
Mac Pro
Software
Logic Pro 9.0
Alicia's Keys
IK Multimedia Workstation bundle.
Best Service Electronic drums.
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg HumdinGer » Søn Des 19, 2010 3:06 am

waveterm skrev::D Jeg kjøpte en memorymoog på ebay for noen år siden og ingen ting funket før jeg oppgraderte til LAMM. Det var dyrt, men verd prisen idet en får følelse av å spille en fabrikkny vintage synth som ikke svikter :D

WOW. Hadde håpet å få råd til en LAMM-oppgradering, men får klare meg med en memorymoog + oppgradering assistert av Rudi som gjør LAMM-oppgraderingene for nå.
Enenste er at teknikeren ikke giddet å ta jobben med å tune oscillatorene, så den blir ikke operatibel før jeg har fått ut finger'n og fått det gjort...
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg Blix » Man Des 20, 2010 1:06 am

HumdinGer skrev:Enenste er at teknikeren ikke giddet å ta jobben med å tune oscillatorene, så den blir ikke operatibel før jeg har fått ut finger'n og fått det gjort...


Operatibel??

;-)
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg Adriant » Ons Des 22, 2010 1:10 am

Hva med en polysix og en ms20? 2 kanonsynther for prisen av en halv model D. No-brainer :D

Evt blofeld keyb eller virus b. Synes b'en låter vesentlig bedre enn TI'en, og man slipper å sitte med en synth som skryter av "total integration" med PC. Snakk om å banne i kirka... :D
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg HumdinGer » Søn Des 26, 2010 2:50 pm

Blix skrev:
HumdinGer skrev:Enenste er at teknikeren ikke giddet å ta jobben med å tune oscillatorene, så den blir ikke operatibel før jeg har fått ut finger'n og fått det gjort...


Operatibel??

;-)

Kverulantisk??
:wink:

Tror du må jobbe hardt hvis du skal kommentere alle feilstavelser og feilbruk av ikke eksisterende ord i diskusjoner på nett :wink:
Hvis noen ikke forsto hva jeg mente så får jeg presisere at min memorymoog må stemmes, noe som er en meget tidkrevende oppgave på denne, før den blir i 100% FUNGERENDE stand... I den grad man kan kalle en memorymoog 100% fungerende uten LAMM-oppgradering :roll:
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg Blix » Man Des 27, 2010 1:16 am

HumdinGer skrev:
Blix skrev:
HumdinGer skrev:Enenste er at teknikeren ikke giddet å ta jobben med å tune oscillatorene, så den blir ikke operatibel før jeg har fått ut finger'n og fått det gjort...


Operatibel??

;-)

Kverulantisk??
:wink:

Tror du må jobbe hardt hvis du skal kommentere alle feilstavelser og feilbruk av ikke eksisterende ord i diskusjoner på nett :wink:
Hvis noen ikke forsto hva jeg mente så får jeg presisere at min memorymoog må stemmes, noe som er en meget tidkrevende oppgave på denne, før den blir i 100% FUNGERENDE stand... I den grad man kan kalle en memorymoog 100% fungerende uten LAMM-oppgradering :roll:


"Kverulantisk?" Nok et ord med en egen vri! :lol:

Nå har jeg ikke tenkt å "kommentere alle feilstavelser og feilbruk av ikke eksisterende ord i diskusjoner på nett". Jeg valgte bare ut ditt bidrag, siden det var så snodig! Spørsmålstegnet var en invitiasjon til en utdyping av hva du var ute etter å oppnå, og det har du forsåvidt gjort, selv om tonen muligens var litt snurt. Men spørsmålet var ikke ment som noen irettesettelse fra min side.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg HumdinGer » Man Des 27, 2010 1:57 am

Blix skrev:Men spørsmålet var ikke ment som noen irettesettelse fra min side.

Blix

Dette er jo godt å vite Blix :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg HumdinGer » Man Des 27, 2010 10:42 am

Blix skrev:Jeg valgte bare ut ditt bidrag, siden det var så snodig!
Blix

Ja, det er spesielt hyggelig gjort av deg da :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Den beste synthesizer gjennom tidene...

Innlegg HumdinGer » Man Des 27, 2010 10:43 am

Blix skrev:"Kverulantisk?" Nok et ord med en egen vri! :lol:

Blix

Det er hyggelig at jeg klarer å more deg slik Blix :D
Ha en fortsatt God Jul :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Forrige

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest