[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Kjøp av K&M stativ

Kjøp av K&M stativ

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Kjøp av K&M stativ

Innlegg inmotion » Fre Jul 10, 2009 2:14 pm

Hvor får man (i Osloområdet eller i nettbutikk) tak i K&M "Spider" stativer billigst?

Hvis det er noen som har disse stativene lurer jeg også på hva som er forskjellen mellom Spider 18850 og Spider Pro 18860 modellene?

Jeg forstår at 18860 modellen lar det øverste keyboardet monteres i en skråvinkel, men selve stativet er kun 1310cm høyt mens 18850 modellen er 1410cm høyt.
Jeg ønsker å sette 3 keyboards på stativet, så da ville det på 1410cm høyt kanskje vært bedre egnet.
Det ser ut til at man får kjøpt løse armer, så kan jeg ikke bare kjøpe det høyeste stativet (18850 på 1410cm) og supplere dette med en ekstra skråarm til 18860 stativet?
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm

Innlegg vegjoh » Lør Jul 25, 2009 9:53 am

Vet jeg er veldig sent ute nå, men ville komme med et innspill.

Jeg har Spider Pro 18860 og har også et ekstra plan (armer) til dette, men til live-bruk (mye opp- og nedrigging) er det svært upraktisk med mer enn to plan på dette stativet. Tanken er veldig god; armene foldes inn i stativsøylen når det pakkes ned. Dette passer perfekt for 2 plan, men med et tredje plan fungerer det ikke i det hele tatt. Får ikke slått inn mer enn ett plan, og så blir de to andre stående ut. Demontering gjøres ved å skru av toppdekselet, og selve monteringen av armene er gjort med små deler som lett blir borte... Alt for tungvindt for meg i alle fall. Kan ikke tenke meg at dette er noe annerledes for 18850, hvis mekanismen er den samme, men har altså ikke erfaringer med denne modellen.

Jeg selv hadde ikke brukt noe tankevirksomhet på hvordan stativet demonteres, men det er ingen tvil om at for 3 plan så var det mye enklere med Ultimate Deltex-stativet jeg hadde før, men byttet til dette for å få vinkel på øverste plan og for å få gulvplass, og sånn sett er jeg veldig fornøyd!

Er det snakk om studiobruk, så går det jo greit. Ville uansett bare nevne det...

En forskjell på Spider 18850 og Spider Pro 18860 tror jeg er at på Spider Pro kan armene forlenges (se hi-res bilder hos K&M), noe som er praktisk, og nesten nødvendig på det vinklede planet for å få plass til et "normalt" keyboard mellom selve stativsøylen og endestopperene (husker ikke avstand - kan måle om ønskelig!)

- Vegard
vegjoh
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Man Nov 26, 2007 10:57 pm

Innlegg inmotion » Man Aug 24, 2009 7:57 pm

Jeg er visst sent ute med svar selv, så det er helt OK :wink:
Stativet skal kun brukes i studio, så det er mindre viktig om det er lett/raskt å sette sammen med 3 plan.

Syns du det øverste keyboardet på Spider Pro 18860 stativet ditt er høyt nok oppe når du spiller? Spider 18850 er jo 10cm høyere, men det går ikke an å skråstille armene. Og produsenten har fortalt meg at de skråstilte armene ikke kan brukes med Spider -kun Spider Pro. Ellers virker Spider Pro bedre på alle måter ut fra det jeg har lest i brosjyrer osv.
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm

Innlegg vegjoh » Man Aug 24, 2009 8:45 pm

Hei igjen!
Ja - jeg er fornøyd med høyden. Men jeg pleier å sette opp stativet slik at det øverste planet bare er noen få centimeter unna max høyde. Men så er jeg 1,95 høy også...

Vegard
vegjoh
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Man Nov 26, 2007 10:57 pm

Innlegg inmotion » Man Aug 24, 2009 11:34 pm

Da vil nok 18860 stativet fungere for meg også (jeg er ca. 10cm lavere enn deg) :lol:
Det følger visst med to armer har jeg skjønt (en flat og en nedovervinklet som jeg mener man ikke kan justere vinkelen på), så for det nederste keyboardet er det vel best å kjøpe en ekstra "flat" (ikke-vinklet) arm av type 18865. Hvilken ekstra arm kjøpte du?

Tør jeg spørre hvor hen du kjøpte stativet? Prøver å sammenligne litt priser på nettet.
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm

Innlegg vegjoh » Tir Aug 25, 2009 8:41 am

Hei!
Riktig. Det følger med to plan, hvor det nedre er flatt og det øvre har en fast vinkel på 15 grader. Det er ingen vinkeljustering, noe som sikkert gjør at det tåler tyngre brett. Må du ha fri vinkeljustering, så kjenner jeg bare til Proel MD-SK30 i kategorien "søylestativer", men tror ikke det er like kraftig som K&M Spider. http://www.audio-media.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39701

Jeg kjøpte mitt K&M Spider 18860 brukt (brukt viste seg å bety montert én gang, stått i studio og aldri flyttet), og fikk de ekstra armene med på kjøpet. Disse er av typen med vinkel, slik at jeg har et flatt plan, og to vinklede. Men som sagt, så bruker jeg til vanlig bare ett flatt og ett vinklet.

Prisen er nok ikke sammenlignbar, da jeg kjøpte mitt brukt og var kjempeheldig i og med at prisen var bra, at jeg så annonsen tidlig og at stativet var helt strøkent.

Vegard
vegjoh
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Man Nov 26, 2007 10:57 pm

Innlegg inmotion » Tir Aug 25, 2009 10:38 am

Er enig med deg ang. Proel stativet. Det blir nok en Spider Pro med et ekstra plan (flatt) nederst.
Får søke litt på nettet og håpe jeg også finner et til en bra pris :wink:

Takk igjen for all hjelp! :D
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm

Innlegg vegjoh » Ons Aug 26, 2009 8:19 pm

Jepp, du må bare følge med. Jeg mener å huske at jeg fant 18860-stativet på Finn.no, men Musikkweb er også en mulighet. Har ikke sett mange slike til salgs (de fleste brukerne er fornøyde?), men plutselig dukker det opp, så det gjelder bare å følge med. Bestillte meg for øvrig nylig en K&M 18851 transportbag til stativet, men har ikke fått den enda.

Bare hyggelig å kunne hjelpe! Send meg gjerne en PM hvis du skulle trenge mer info! (har inntrykk av at jeg ikke alltid får e-postvarsel om nye innlegg i denne tråden)

Mvh
Vegard
vegjoh
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Man Nov 26, 2007 10:57 pm

Innlegg inmotion » Ons Aug 26, 2009 8:44 pm

Har tenkt å kjøpe veska også. Dessuten ser jeg at K&M selger
noteholdere som kan monteres på mikrofonstativer (og det er jo et skrufeste for mikrofonstativer på toppen av Spider Pro stativet).
Dette ga meg en ide om det kunne være mulig å få et slags skråstilt eller flatt lite bord over det øverste keyboardet der jeg kan plassere et datatastatur og mus (praktisk plassering for å styre et sequencerprogram mens man spiller). Er litt redd for at noteholderen ikke blir bred nok samt at det ikke kan legges flatt nok ned.

Ang. kjøp av alt dette... jeg har blitt anbefalt å kjøpe musikkutstyr fra et par tyske nettbutikker som visstnok skal være bra og billige:
www.Thomann.de
og
www.MusicStore.de

Prøvde å begynne å bestille fra Thomann (Musicstore hadde ikke den ekstra stativarmen, men jeg har mailet dem for å spørre). Det er ingen norsk versjon av nettbutikken, og uansett land jeg velger kommer det opp priser med det aktuelle landets moms. Iflg. svarmail fra Thomann forstod jeg slik at dette ordner seg når man faktisk gjennomfører bestillingen.
Er det noen her som har bestilt fra dem og kjenner fremgangsmåten? Regner med at jeg ikke skal betale EU moms hos dem, men at norsk mva (25%) samt evt. toll/tollbehandlingsgebyrer osv. blir lagt til når jeg henter pakken på postkonteret.
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron