[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilken DAW bruker du?

Hvilken DAW bruker du?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Hvilken DAW bruker du?

ProTools
15
34%
Logic
4
9%
Cubase
14
32%
Sonar
7
16%
Nuendo
1
2%
Live
0
Ingen stemmer
Reason
3
7%
Digital Performer
0
Ingen stemmer
 
Antall stemmer : 44

Innlegg yhoyland » Tir Sep 25, 2007 7:45 pm

Jeg kan altså ikke fatte og begripe hva det er som stopper "power" brukerne av windows i å kjøpe en Mac nå når de har intel / boot camp...

Skulle vel tro at de siger over etterhvert. Selv om Apple sine "proffmaskiner" er ganske stivt prisa, så tar man (etter mine erfaringer) fort inn igjen mellomlegget på levetid. (Min 2001-modell PowerBook går som ei kule enda, nå har bestemor på 82 har fått den og spiller BubbleTrouble så det fyker etter...)

:lol:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Dozerbabar » Tir Sep 25, 2007 10:55 pm

Mobbehumør, jeg??

Aldri :twisted:

Generelt vet jeg jo at windass har et gedigent marked. Det var mer blant studiofolket jeg lurte på hva som var mest vanlig. Er jo meste borti Mac-folk der i gården.

Og godt er det :lol:
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Ole Henrik » Tir Sep 25, 2007 11:08 pm

Tror trygt vi kan si at macen ruler i studio. 8) 8)
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Lund » Ons Okt 03, 2007 3:08 pm

Samplitude bruker her, Cubase flyktning. Byttet over for 2.5 år siden og har ikke angret meg ett sekund på det :wink:
Lund
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Ons Okt 03, 2007 2:51 pm

Innlegg knut_an » Fre Okt 12, 2007 2:13 pm

Cubase er da svært allsidig, med et fornuftig oppsett og mange muligheter - selvsagt i likhet med mye annen tilgjengelig tilsvarende programvare.

Noe av hovedpoenget som har gjort Cubase så populært er antakeligvis, utenom at det er egnet for windowsmaskiner, allsidigheten og fleksibiliteten det gir. Folkemassene, og alle som ikke har noen fortjeneste med å drive studio, er interessert i allsidighet og fleksibilitet. I tillegg, som Ole Henrik nevner, har Cubase vært i gamet lenge, noe som gjør det til et program folk har hørt om. Det er et trygt kjøp, som du vet gir deg masse for pengene.

Jeg bruker selv Cubase, og er kjempegodt fornøyd.

mvh.
Knut Andreas Kvåle
Sist endret av knut_an den Fre Okt 12, 2007 2:20 pm, endret 1 gang
knut_an
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Man Okt 08, 2007 11:14 am

Innlegg knut_an » Fre Okt 12, 2007 2:18 pm

Forøvrig er jeg enig i at Mac overgår Windowsmaskiner når det gjelder alt som har med proft arbeid å gjøre (audio, foto, video ++).

Hadde ikke windowsmaskinene kommet i alle slags rare pakker, men blitt produsert av og satt sammen av Microsoft/Intel, ville forskjellene vært MYE mindre, hvis tilstede i det hele tatt. Fordelen med mac er at komponenter passer bra sammen, noe som gir vesentlig mindre tull.
knut_an
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Man Okt 08, 2007 11:14 am

Innlegg Dag » Lør Okt 13, 2007 10:21 am

Hmm. Kanskje litt unøyaktig denne avstemningen for dem som bruker flere DAW løsninger. Valgte først Pro Tools i.o.m. at den lå øverst, og fikk gitt stemme på den, men når jeg skulle velge Nuendo og Cubase som jeg også bruker fikk jeg ikke valgt det.
Dag
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Okt 06, 2007 9:27 pm

Ehh, ACID Pro

Innlegg Groover » Ons Okt 24, 2007 11:22 am

Hva med ACID Pro? For oss som bruker det..
Groover
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Sep 19, 2007 10:47 am

Innlegg Trallala » Tor Des 13, 2007 12:18 am

H-Musikk skrev:Hva med en SONAR-skole i Musikkpraksis (for viderekommende da :wink: )


Støttar opp om meir Sonar i Musikkpraksis. Mange av oss midifolk elskar dette programmet. Kom igjen.
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Innlegg RogerH » Lør Jan 24, 2009 5:54 pm

H-Musikk skrev:Hva med en SONAR-skole i Musikkpraksis (for viderekommende da :wink: )


+1 det bør musikkpraksis absolutt vurdere.
Fender Jeff Beck Stratocaster, Gibson Les Paul '79, Fender Telecaster m/b-bender, Marshall 2266 VintageModern , AXON gitarsynth, Peavey Classic 30, Hughes & Kettner Tubemeister 36, Sonar X1 Producer
RogerH
Tørr bak øra
 
Innlegg: 18
Registrert: Ons Okt 22, 2008 5:16 pm
Bosted: Ørnes, Nordland

SONAR-SKOLE

Innlegg Rolf » Tir Jan 27, 2009 4:19 pm

Hei folkens.

Hvem føler seg kompetente til å skrive første kapittel i "Sonar-skolen" i MusikkPraksis?
Ta kontakt med meg på rolf@musikkpraksis.no

mvh
Le editore
Rolf
Site Admin
 
Innlegg: 48
Registrert: Tir Sep 11, 2007 11:13 pm

Forrige

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron