[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Passende keyboardstativ? (Ultimate support systems Apex)

Passende keyboardstativ? (Ultimate support systems Apex)

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Passende keyboardstativ? (Ultimate support systems Apex)

Innlegg inmotion » Ons Okt 24, 2007 10:35 pm

Jeg lurer på hva slags keyboardstativ jeg skal ha meg....
Jeg har tidligere hatt noe slikt som dette:
Bilde

men så mye plass i bredden har jeg ikke nå, så jeg lurte på noe slikt som denne "Apex" modellen fra Ultimate support systems ville vært et bedre alternativ:
Bilde

Noen som har erfaring med den typen? Jeg har to keyboards (evt. et tredje også) og tenkte at her kan jeg utnytte høyden og ikke ta opp så mye bredde. Hvor mye koster disse stativene, hvor hen får man kjøpt dem og er det evt. noen som har en (pent brukt) en til salgs?
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm

Innlegg ruseim » Man Okt 29, 2007 5:15 pm

Jeg har en Apex av den første serien som kom. Robust og fint stativ som tar lite plass i bilen. Har to brett på mitt. Eneste problemet jeg har er at skruene som justerer høyden på armene er slitt etter mange år (så jeg må bruke tang for å løsne de), og at låsemekanismen som holder beina inne når stativet er sammenslått ikke henger helt med.
Ikke noe er som hardwaresynther.

Yamaha S80, Moog Little Phatty, Yamaha DX7, Roland JV-1080, Oberheim Matrix-1000
ruseim
Med på notene
 
Innlegg: 66
Registrert: Tir Okt 02, 2007 2:36 pm
Bosted: Gjøvik

Innlegg inmotion » Man Okt 29, 2007 5:30 pm

Høres bra ut.
De problemene du nevner gjelder vel helst om man skal ta det fra hverandre/sette sammen igjen mye, og for mitt tilfelle blir det stort sett stående på ett sted.

Hvor hen får man kjøpt disse, og hvor mye koster de?
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm

Innlegg devotee » Tir Okt 30, 2007 10:20 pm

inmotion skrev:Høres bra ut.
De problemene du nevner gjelder vel helst om man skal ta det fra hverandre/sette sammen igjen mye, og for mitt tilfelle blir det stort sett stående på ett sted.

Hvor hen får man kjøpt disse, og hvor mye koster de?


Jeg har også et Apex stativ. Har hatt det i årevis. Er et ganske robust stativ, men nå har mitt for det meste stått i fred og ro i studioet.

Tror det kan bli trangt med mer enn 2 keyboard på det, det nederste vil komme ganske langt ned. Hvis keyboardene er ganske dype kan det også bli noe trangt med plass. Går heller ikke ann å "tilte" armene, så alle 3 keyboardene ligger flate på armene.

Aner ikke hvor det selges i Norge, men f.eks. www.musicstore.de og www.thomann.de har de ihvertfall. Du kan ihvertfall få en pris indikasjon derfra.

Her er noen andre alternativer:
http://www.jaspers-alu.de/
http://www.k-m.de/
http://www.quiklok.com/

Ville absolutt tatt en titt på spider stands fra K&M. Har aldri testet de, men de ser ganske like ut som Apex. Armene kan tiltes til en viss grad og det ser ut til å være bedre plass til pedaler på gulvet.
devotee
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Man Okt 29, 2007 2:19 am

Innlegg inmotion » Ons Okt 31, 2007 1:16 am

Stativet skal brukes til en Roland JX-8P og en Yamaha DX-7. Jeg har også en Roland SH-101 som jeg ikke har brukt så mye og styrer via MIDI. Denne kunne jeg evt. ha montert et stykke ned. De to andre må jeg ha i en passende behagelig høyde ettersom jeg bruker dem mye begge to, både til spilling og programmering.


Har kikket på forslagsalternativene. Tror ikke det blir et "X" formet stativ da disse tar mye plass i bredden også. Ideen er å sette keyboardene opp mellom to 19" rack flightcase. Da bør det være plass til meg imellom og keyboardene ovenfor rackene, dermed sparer jeg en del plass!
(nå er ikke SH-101 så bred, så jeg burde jo få plass til det nederst på stativet, og så de to store keyboardene øverst -ovenfor toppen av rack flightcasene (den ene er 18U høyt og jeg vil gjette på at med hjulplata vil det være ca. 90cm høyt), men om det blir et problem skulle det gå greit å bruke stativet kun til de to store keyboardene).


Ja, "Spider" stativet virker bra. Noen som har erfaring med denne typen og kan sammenligne med "Apex"?

Ang. bestilling -blir det ikke forskrekkelig dyrt å bestille slike tunge ting direkte fra utlandet selv?
Går ut fra at norske importører som kjøper inn stort får fraktet tingene billigere enn om man skal gjøre det selv for en enhet, eller tar jeg helt feil?
Og så blir det vel en heftig regning med toll og moms?

På den annen side er jo det meste i Norge ganske mye dyrere enn de fleste andre steder :wink:
Noen som har bestilt stativer som dette (eller andre store ting) fra utlandet?
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm

Innlegg devotee » Lør Nov 03, 2007 2:07 pm

inmotion skrev:Ang. bestilling -blir det ikke forskrekkelig dyrt å bestille slike tunge ting direkte fra utlandet selv?
Går ut fra at norske importører som kjøper inn stort får fraktet tingene billigere enn om man skal gjøre det selv for en enhet, eller tar jeg helt feil?
Og så blir det vel en heftig regning med toll og moms?

På den annen side er jo det meste i Norge ganske mye dyrere enn de fleste andre steder :wink:
Noen som har bestilt stativer som dette (eller andre store ting) fra utlandet?


Jeg handler ofte utstyr fra utlandet. F.eks. Music Store har greie frakt priser (tror du vil kunne se frakten dersom du velger Norge og legger noe i handlekurven). Legg til norsk MVA på 25% og toll gebyr (tror det er rundt 150,-) så har du det totale beløpet. Men du må naturligvis sjekke rundt, noe er det mye å spare på, andre ting er det mindre å spare på.

Hvis noe går galt er det sikkert enklere å forholde seg til en norsk butikk, men jeg har aldri hatt problemer så langt. :-)
devotee
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Man Okt 29, 2007 2:19 am

Innlegg Lund » Tir Nov 06, 2007 4:24 pm

Hei!
Englund musikk importerer disse til landet http://www.emnordic.no/front.asp?lang=NO
De fleste forhandlere vil kunne bestille dette til deg!
Mvh!
Krister
Lund
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Ons Okt 03, 2007 2:51 pm

Re: Passende keyboardstativ? (Ultimate support systems Apex)

Innlegg masyst » Fre Okt 29, 2010 5:46 pm

Nå tar jeg opp gammelt emne (noen hater det, andre synes det er bedre enn å starte ny tråd om samme tema)

Jeg er for tiden på utkikk etter en bedre løsning når det gjelder keyboardstativer, har for tiden to X-stativ som bygger 90cm i dybden med synther.
Problemet mitt er at jeg har begrenset plass og at jeg i tillegg ønsker å få opp en synth (eller 2) til på den lille plassen.

Håper det fins noen bra løsninger der ute...
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog

Re: Passende keyboardstativ? (Ultimate support systems Apex)

Innlegg inmotion » Tir Nov 02, 2010 9:01 pm

Jeg er trådstarter og kan legge til at jeg endte opp med å kjøpe K&M Spider Pro stativet og en ekstra arm (for 3 keyboards til sammen) fra Thomann i Tyskland. Husker ikke hva jeg betalte, men det ble iallefall billigere enn å kjøpe her til lands (med frakt, moms og fortollingsgebyrer). Virker solid, praktisk, ser bra ut og kan bygges ut med en hel del ekstrautstyr (mikrofonholder, noteholder osv.). I og med at stativet ikke går helt ut til sidene tar det ikke mer plass i bredden enn det bredeste keyboardet.

Er veldig godt fornøyd :)
inmotion
Tørr bak øra
 
Innlegg: 21
Registrert: Fre Okt 19, 2007 9:54 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest