[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - JX-8P ulyder

JX-8P ulyder

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

JX-8P ulyder

Innlegg Hauk7 » Søn Nov 15, 2009 12:42 pm

Hei! Dette er min første gang på forumet. Prøver meg like godt på en vrien en med en gang.

Jeg har en JX-8P som jeg har vært lykkelig eier av i 21 år og er veldig glad i. For et par år siden sluttet for øvrig godlyden, som ble erstattet av en litt skurrete, overstyrt lyd. Alle tangentene har også fått omtrent samme tonehøyde (den er altså helt ubrukelig). Siden har den bare stått og samlet støv.
For et par uker tilbake, forærte min lille søster meg sin JX-8P, som hun kun har brukt som MIDI-keyboard. Jeg tenkte at da at, yes! endelig JX-8P igjen. Jeg skulle i alle fall få satt i stand én av dem (hun var usikker på hvordan det var med audiodelen, siden hun ikke brukte den), ved å bruke den ene som delesynth. Det viste seg (selvfølgelig) da jeg fikk den hjem, og plugget i, at den hadde nøyaktig samme feilen som den jeg hadde fra før...
Er det noen som har noen tips om hva som kan være galt? Jeg er selv utdannet radio og TV reparatør en gang tidlig på 1700-tallet, så jeg ordnet servicemanual og fikk lånt meg et oscilloscop. Jeg har så målt og konsatert at det ikke er noe galt med powersupply. Alle spenninger er fine og glatte. Jeg fikk så konstatert at her er det definitivt slutt på mine elektronikkkunskaper, så det var så langt jeg kom...
Er også villig til å bytte mine to, med en som fungerer, hvis det er noen der ute som mener seg å kunne få de i stand igjen.
Hauk7
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Søn Nov 15, 2009 12:06 pm

Re: JX-8P ulyder

Innlegg terjewi » Man Nov 16, 2009 12:41 am

terjewi
Med på notene
 
Innlegg: 72
Registrert: Tor Nov 08, 2007 8:06 pm

Innlegg Hauk7 » Man Nov 16, 2009 6:32 pm

Lurt! Skal ta å ringe litt rundt. Kanskje det finnes et reparasjons-kit eller noe. Håper jo på at det er en vanlig feil, siden jeg har to med samme.

Takk for svar!
Hauk7
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Søn Nov 15, 2009 12:06 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest