[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Yamaha S90XS

Yamaha S90XS

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Yamaha S90XS

Innlegg paul » Tor Feb 04, 2010 8:48 pm

Hei, håper noen kan veilede meg her...

Jeg tenker å kjøpe en ny S90XS fra f.eks. US. I den forbindelse har jeg tre spm.

1. Er det ellers noe fortollingsgebyr, og må en betale moms av frakten også eller kun av prisen på instrumentet?

2. Hvordan er det med Yamaha og 110VAC/60Hz vs. 220VAC/50Hz? Etter det jeg forstår er ikke frekvensen av betydning for instrumentet, men er det innebygd konverter/adapter eller må jeg kjøpe en ekstern? Jeg ser at noen instrumenter har en bryter på baksiden (evt. innsiden) der man kan svitsje mellom 110VAC og 220VAC input, har Yamaha generelt eller S90XS dette?

3. Har noen erfaringer (positive/negative) med denne typen import? Ser at det er mange mange høvdinger å spare dersom man kjøper et dyrt instrument....

Håper at noen gidder å svare :D [/b]
paul
paul
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Feb 04, 2010 8:37 pm

Innlegg Zardo » Fre Feb 05, 2010 3:51 am

Er det virkelig mye å spare på importere fra USA?
Har selv en Yamaha Motif xs 7 - med ny veiledende pris på i underkant av 30 000 kroner, var den allerede slått ned til 22-23 000.
Og bruktkprisen blir jo enda lavere - om man vil kjøpe brukt.

S90xs virker som et veldig bra 'spell' - med mange nyttige funksjoner.
Og veiede tangenter - og lydene bygget på xs.
Hva er prisen på den?

Ellers har jeg ikke noen svar å by på. :)
Zardo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Jan 17, 2008 5:39 am

Innlegg Bråtnes » Fre Feb 05, 2010 8:19 pm

Svar på nr 1:
Det er ikke noe toll på instrumenter, kun moms, og det må betales på hele beløpet altså inkl frakten. Min anbefaling er å ta det gjennom et firma som JetCarrier og la de ta seg av alle avgifter og frakt.

Svar på nr 3:
Har handlet ganske mye fra US, og det kan være mye å spare, spesielt på produkter som blir produsert i USA. I tillegg er jo dollarkursen fortsatt lav. Men det lønner seg selvfølgelig å regne litt på hva det koster å få varen hit kontra å kjøpe den i Norge. Har sett at mange ting også blir dyrere fra USA, så her må en vurdere hvert tilfelle...
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg Zardo » Lør Feb 06, 2010 5:25 am

To bra keyboard dette - yamaha motif xs og s90.
Et par linker til hva man kan få til på, og med dem.

Ikke så værst dette - men har jo mye å si om en kan redigere med cubas, eller må gjøre det rett på keyboarden.

http://www.youtube.com/watch?v=xmvHE2Vy3Yw

http://www.youtube.com/watch?v=cWN7Reyv ... re=related
Zardo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 10
Registrert: Tor Jan 17, 2008 5:39 am

Innlegg Whirly » Lør Feb 06, 2010 10:44 am

1. Du betaler mva av totalbeløpet (instrumentets verdi + frakt til Norge). I tillegg påløper det sikkert et fortollingsgebyr på noen hundrelapper.

2. Min litt eldre S90 er kun forberedt for 220-240 V. I ditt tilfelle hadde jeg sjekket med forhandleren.

3. Har ingen erfaring, men skulle ha spart en god del for å være villig til å ta risikoen med transportskader. En synth på 30 kg faller tungt!
Brukerens avatar
Whirly
Med på notene
 
Innlegg: 95
Registrert: Søn Apr 13, 2008 1:15 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Tralle Tonetroll » Søn Mar 07, 2010 1:00 pm

Jeg har selv kjøpt min S70XS fra USA og sparte latterlig mye penger ved å benytte "best offer" til en forhandler på eBay.

USA versjonen er 110 Volt, men http://www.clasohlson.no har omformere som koster under 200-lappen.

Fortollingsgebyr varierer fra transportør til transportør. Forsøk å få den sendt med Fedex eller UPS. Koster ca 300 dollar levert ekspress til døra di.
Livet er for kort til å kaste bort tida på dårlig musikk.
Brukerens avatar
Tralle Tonetroll
Tørr bak øra
 
Innlegg: 15
Registrert: Fre Jan 18, 2008 2:16 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest