[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Monitor-løsning for keyboardrigg

Monitor-løsning for keyboardrigg

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Monitor-løsning for keyboardrigg

Innlegg Adriant » Tir Jun 01, 2010 11:44 pm

Jeg er ute etter en god løsning som lar meg bruke in-ear monitor live. Det som gjør det litt vanskelig er at jeg vil kunne stille nivåer selv - og ikke være prisgitt hva en lydmann/-dame gir meg. Jeg vil m.a.o. stille på nivået mellom monitormiksen jeg får fra hovedbordet og signalet fra riggen min.

Løsningen jeg har tenkt på foreløpig er: Jeg submikser riggen min i et MOTU 828mkII-kort og sender signalet til hovedmiks. I tillegg sender jeg signalet til en liten mikser jeg har ved riggen min. Til denne mikseren får jeg i tillegg en monitormiks fra hovedmiksen (som ikke inneholder mitt signal, naturligvis), og kan da mikse mitt signal og signalet fra hovedmiksen individuelt. Er det så enkelt som dette? Kan jeg kjøre en monitorkurs fra hovedmiks rett i en liten mikser i riggen min, eller må jeg gjøre noe med signalet først?

Ellers anbefalinger til mikser? Evt hva mikseren må ha av ins/outs (4 linjer inn og headphones ut skulle vel gjøre jobben...).
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Innlegg Dozerbabar » Ons Jun 02, 2010 12:42 am

Keyboardisten i bandet mitt kjører denne løsningen og det funker som ei kule. Jeg lurer på om han har en eller annen mini-mikser fra Mackie eller Behringer. Noe billig ræl, men det funker finfint i denne settingen :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Adriant » Ons Jun 02, 2010 12:44 am

OK, kult! Herlig når man slipper billig unna :D
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron