[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Låt med gamle synther

Låt med gamle synther

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Låt med gamle synther

Innlegg bjornviggo » Fre Jun 18, 2010 2:44 pm

Noen som har laget låter, for moro eller mer seriøst, med utgangspunkt i sine gamle synther? Det er alltid gøy å høre hva folk bruker de gamle tingene sine til. Hvordan man mikser de, hva slags effekter man bruker på de etc etc.



Jeg kan begynne:

En kompis og meg er akkurat ferdig med en låt, og her er flere gode gamle synther i bruk!! Vi startet et lite synth-pop prosjekt så synthene kan bli brukt til noe "fornuftig" og ikke bare står og støver.

Synther vi har brukt på denne låta:

- Roland VP330
- Moog Minimoog
- Moog Prodigy
- Korg MS-20
- Roland SH-1
- Solina String ensemble
- Prophet 5
- Rhodes Suitcase

Låta ligger her:
http://www.myspace.com/forceofmars
bjornviggo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Fre Sep 28, 2007 4:58 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Jetboy » Man Jun 21, 2010 9:45 am

"Synthpop" var vel å dra den litt langt? :)

Men for all del, fin poplåt, refrenget er god stemning. Noe her får meg til å tenke på Air.
A city built on rock'n roll is structurally unsound.
Jetboy
Med på notene
 
Innlegg: 94
Registrert: Tir Mai 12, 2009 4:55 pm

Innlegg Damocles » Man Jun 21, 2010 4:17 pm

Vel, jeg ble igrunn litt skeptisk da Hammond-Yngve sa han ville legge gammel synth oppå en av låtene vi hadde spilt inn.(trio, Bergs Inferno..trommer,Hammond og gitar)
Sikkert noen kjennere som kan si hva slags synth det er, den er ihvertfall "all over" "One Day in the Life of God,part I & II"
Han kjøpte siden en Moog Little Phatty.
Ble imponert over vind-lydene i starten !

www.myspace.com/bergsinferno

mvh Per (gitar)
Damocles
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Jun 21, 2010 3:08 pm

Innlegg bjornviggo » Tir Jun 22, 2010 12:09 pm

Jetboy: Takk for det. Og ja, det passer vel kanskje ikke inn i synthpop sjangeren, men det er jo mye synth, og det er jo ganske så poppete refreng, selv om det er gjort med vocoder. Det vi sleit med på denne låten var bassen. En fin basslyd på minimoogen syntes jeg går greit, men straks man vil ha en litt mer skitten basslyd syntes jeg det forsvinner fort i miksen. Air er jo flinke til det. De har vel brukt en del ms-20 som bass i de siste åra hvis jeg ikke tar feil? Ihvertfall live.

Damocles: Dette er vel minimoog! Utfra sjanger syntes jeg det var mye fin minimmog spilling her. Men jeg savner bånd-ekko på synthen!! Minimoog med bånd-ekko er jo instant-70-tallet og låter så fett.
bjornviggo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Fre Sep 28, 2007 4:58 pm
Bosted: Oslo


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron