[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Erfaringer med Behringer UMX610??

Erfaringer med Behringer UMX610??

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Erfaringer med Behringer UMX610??

Innlegg Griffin » Søn Sep 05, 2010 1:27 am

God aften,

Noen som har noen formening om disse Behringer UMX610 midi-keyboardene?

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=650056&artno=269160

Jeg har ett litt vel stort keyboard nå i forhold til den plassen jeg har tilgjengelig og det er litt vel tungt å gjemme bort for så å ta det fram når jeg trenger det, så jeg ønsker meg ett litt smalere og lettere keyboard.

Jeg har en del gode plugin's til Cubase som kommer til å stå for lyden.
Jeg testet tangentene hos den lokale musikkpushern i dag og tangentene kjentes gode.

Jeg har vært borte i noe Behringer ting før og det er waste of space, men da har jeg alltid kjørt ett lydsignal gjennom som Behringer hardwaren har ødelagt. Her er det jo snakk om å levere "1" og "0" til datamaskinen som tar seg av lyden.

Har noen erfaringer med dette Keyboardet...lignende eller Behringer midi-keyboard i det hele tatt som kan fortelle "løp&kjøp" eller "vik unna"?

Her er det upløyd mark for mitt vedkommende... så om noen har ett stalltips for ett kjempegodt midi-keyboard (for pengene) inntill 2500,- så setter jeg også pris på dette.

Takker for alle innspill...
Griffin
Med på notene
 
Innlegg: 55
Registrert: Man Okt 08, 2007 9:56 pm
Bosted: Sola

Innlegg masyst » Lør Sep 11, 2010 12:49 pm

Vel har ikke prøvd disse brettene, men vil gjette meg til at de kanskje mangler litt når det kommer til spillefølelse og at de kan føles litt billige ut i utføringen.

Men for all del, ikke la deg skremme av prisen, Behringer har mye bra greier!
Har et par effektpedaler som låter helt suverent (vintage-serien) og en mikser det heller ikke er noe å si på.

Skader jo ikke å gjøre et forsøk (la oss gjerne høre din erfaring etterpå)
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog

Innlegg ruseim » Ons Sep 15, 2010 8:30 am

Jeg bruker ett Behringer UMX610 som keyboard til Matrix1000. Det fungerer helt greit, prisen tatt i betraktning. Har litt problem med at ett par tangenter har litt treg retur, noe som av og til resulterer i noen toner som henger igjen. Men dette er i nederste oktav på klaviaturet, så skal jeg ha noen dype pads eller basslyder, så kan jeg bare bruke transposeknappene. Du kjenner på byggekvaliteten at det er ett litt billigere keyboard. Kjennes litt "Behringer" ut. Ellers ingen anmerkninger.

Skal du bruke det som kontroller for softsynther, så fungerer det greit med USB koblingen rett inn i pc'n. Men ikke bruk det medsendte lydkortet.

Når det gjelder det medsendte USB lydkortet, så er vel ikke det akkurat "Top of the range". Men for avspilling av mp3 filer i ett støyende lokale så er det greit nok. Det er ihvertfall min erfaring. Bruker annet lydkort.
Ikke noe er som hardwaresynther.

Yamaha S80, Moog Little Phatty, Yamaha DX7, Roland JV-1080, Oberheim Matrix-1000
ruseim
Med på notene
 
Innlegg: 66
Registrert: Tir Okt 02, 2007 2:36 pm
Bosted: Gjøvik


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest