[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Jeg trenger hjelp til 'heavy' midi! marion msr2 - bcr2000

Jeg trenger hjelp til 'heavy' midi! marion msr2 - bcr2000

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Jeg trenger hjelp til 'heavy' midi! marion msr2 - bcr2000

Innlegg Brage Boogie » Fre Sep 10, 2010 4:38 pm

Hei! Jeg har en marion msr-2 analog rack synth. Den har ingen realtime kontrollere, så jeg tenkte jeg skulle prøve å mappe parameterne til en behringer bcr2000. bcr2000 aksepterer cc og nrpn, men msr2 reagerer på sysex-koder. Jeg har fått sysexoversikten over alle parametre (av selveste Tom Oberheim!), men har ikke peiling på 'heavy' midi (hex-des. konvertering og sånn). Noen som kan hjelpe meg med å konvertere disse tallene til cc# eller noe annet som funker? Er det i det hele tatt mulig?

Den som klarer å hjelpe meg så jeg får det til å funke, får en ubrukt samson c-com opti kompressor i gave! No kidding!! Hvis flere tar æren så får dere dele'n ;)


Takker og bukker for alle svar!!!
Brage Boogie
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Fre Sep 10, 2010 4:23 pm
Bosted: oslo

Innlegg masyst » Lør Sep 11, 2010 11:56 am

Hei!
Om synthen din sender SysEx når du programmerer den med dials (hjulene på frontpanelet) kan du prøve å bruke learn funksjonen, burde fungere.

Mener BCR2000 skal kunne ta bruk av SysEx, vet om flere på Alpha Juno mailing lista som har brukt den til å kontrollere sin Juno via SysEx.

Ellers fant jeg et program (vet ikke om det funker) som skulle kunne fungere med BCR2000 og SysEx på et vis... http://sourceforge.net/projects/bcrtool/
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog

Innlegg Brage Boogie » Lør Sep 11, 2010 12:05 pm

Takk for kjapt svar! Hadde alpha juno 2 før, og har gjort det med den. Desverre sender ikke msr2 sysex. det kommer ingen midisignaler ut av den. Skal prøve programmet. Takk igjen! Håper det funker. :lol:
Brage Boogie
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Fre Sep 10, 2010 4:23 pm
Bosted: oslo

Innlegg masyst » Søn Sep 12, 2010 8:46 am

Hvordan gikk det?

Fant ut at det som skal til for å kunne få det til er Behringer sin egen programvare B-control http://www.behringer.co.uk/EN/Support/B-Control-Downloads.aspx

Håper det hjelper.
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog

Innlegg Brage Boogie » Søn Sep 12, 2010 3:30 pm

Yo! Den første linken du sendte lot seg ikke laste ned, eller noe var feil med den. Driver og prøver å finne ut hvilken av behringerprogrammene som passer nå. Gir beskjed om jeg finner ut av noe.
Brage Boogie
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Fre Sep 10, 2010 4:23 pm
Bosted: oslo

Innlegg Dozerbabar » Søn Sep 12, 2010 9:07 pm

Det er ingen nedlastingslink, men link til en side...
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Jetboy » Tir Sep 14, 2010 3:32 pm

Du Brage, ta opp noen samples eller noe du har laget med den. Jeg har aldri hørt Marionen, er veldig spent.
A city built on rock'n roll is structurally unsound.
Jetboy
Med på notene
 
Innlegg: 94
Registrert: Tir Mai 12, 2009 4:55 pm

Innlegg Brage Boogie » Tir Sep 14, 2010 3:46 pm

Er litt opptatt fremover, men skal se hva jeg får gjort. I mellomtiden kan jeg si om den at det er en multitimbral åtte stemmers analog dco synth. Den kan kjøre eksterne lyder gjennom alle de åtte filterne og synthengine'n. Den har ti modulasjonsslots hvor ALT kan modulere ALT. Den har tre envelopes, to lfo'er, rampgeneratorer, filter fm etc etc. Den er semimodular, men uten knobs. Egner seg best til pads etter min mening, litt sloppy envelopes. Litt eno-aktig lyd. Oscillatorene er ikke de spenstigste jeg har hørt, men jeg er kresen. De kommer til live med alle modulasjonsmulighetene. Osc har clipped triangle waveform i tillegg til tri, saw og square/pulse. Den dypeste (hva programmering angår) analoge polyfone ikke-modulare synthen jeg har vært borti. Jeg vil tro oberheim matrix 12 og jomox sunsyn vasker gulvet med den da... Programmeringen er lett forståelig men tidkrevende grunnet langt over hundre parametre man må scrolle gjennom og ingen ordentlige knobs.
Brage Boogie
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Fre Sep 10, 2010 4:23 pm
Bosted: oslo

Innlegg Jetboy » Tir Sep 14, 2010 10:45 pm

Egentlig en Matrix 6+?
A city built on rock'n roll is structurally unsound.
Jetboy
Med på notene
 
Innlegg: 94
Registrert: Tir Mai 12, 2009 4:55 pm

Innlegg Brage Boogie » Tir Sep 14, 2010 11:05 pm

++++, ja.
Brage Boogie
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Fre Sep 10, 2010 4:23 pm
Bosted: oslo

Innlegg masyst » Fre Sep 17, 2010 7:48 pm

Det er vel ikke tilfeldigvis deg som selger unna Marionen din på Finn nu?? :P
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest