[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Beste bærbare piano for klassisk musikk

Beste bærbare piano for klassisk musikk

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Beste bærbare piano for klassisk musikk

Innlegg zorro » Tir Nov 23, 2010 9:05 pm

Heisann! Dette er min første post her! :)
Til nå har jeg øvd på et ordinært piano, og det er selvsagt det jeg foretrekker. Men det har seg slik at naturen går sin gang, og jeg neste år sannsynligvis vil ha flyttet ut - muligens på en hybel. Da sier det seg selv at å ha et bærbart piano er nødvendig.

Jeg har til nå ikke prøvd så mange keyboard/el-piano/stagepiano/digitalpiano/synth eller hva man skal betegne det som, men jeg har hørt veldig mye positivt om Nord Stage-pianoer (f.eks. Nord Stage EX88). Men hvordan er det å spille klassisk på dette? Er det i det hele tatt mulig å leve seg inn i Chopins triller på dette instrumentet, eller vil man bli totalt satt ut av for eksempel tangentfølelsen?

Det er for meg viktig at det føles mest mulig som et piano, og at det føles bra å spille klassisk musikk på det. MEN jeg kan også legge til at jeg ikke bare spiller klassisk musikk - jeg spiller veldig mange varierte stykker fra veldig mange varierte sjangere. :wink:

Så, anbefal meg instrumenter, kom med viktige elementer jeg må tenke på når jeg engang skal gå til innkjøp - rett og slett del erfaringer med meg! :D
zorro
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tir Nov 23, 2010 8:54 pm

Re: Beste bærbare piano for klassisk musikk

Innlegg Dozerbabar » Tir Nov 23, 2010 10:50 pm

Det her blir som å velge et flygel. Hver pianist har hver sin stil og hver sin smak.

Kom deg ut i butikkene og prøv alle tangenter du kommer over. Kjøp det du liker best :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Re: Beste bærbare piano for klassisk musikk

Innlegg Blix » Fre Des 03, 2010 12:35 am

Dozerbabar skrev:Det her blir som å velge et flygel. Hver pianist har hver sin stil og hver sin smak.

Kom deg ut i butikkene og prøv alle tangenter du kommer over. Kjøp det du liker best :)


Jeg er hjertens enig! Det må jo prøves!

Men husk at stage-pianoer som f.eks. Nord ikke har høyttalere, det er det stort sett hjemmepianoer som har. Og du kan ikke bedømme et piano uten å ta både høyttalere og rommet med i betraktning.

Forøvrig mener jeg at svært pianistiske klangkaskader er der hvor digitalpianoene kommer til kort, sammenlignet med et godt akustisk instrument. Det er ikke tangentfølelsen i seg selv, men helheten i responsen som teller.

Derfor: Kom deg ut i butikkene, og spør gjerne om å få låne et instrument hjem i helga hvis du finner noe du liker godt.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Re: Beste bærbare piano for klassisk musikk

Innlegg yhoyland » Fre Jan 14, 2011 12:41 pm

Yamaha CP300 kanskje?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron