[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Styre Sampler med fotkontroller

Styre Sampler med fotkontroller

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Styre Sampler med fotkontroller

Innlegg vegaroyfoss » Tir Des 14, 2010 3:29 pm

Hei!

Dette er min første post i forumet og jeg håper denne havner på riktig sted.
Bandet jeg spiller i er ute etter å kjøre noen lydeffekter fra en sampler, som jeg skal trigge med en fotkontroller. Så spørsmålet er:

Kan jeg med en Roland SP-404 bruke en Behringer FCB1010 til å trigge de forskjellige samplene? Jeg har resonert meg frem til at dette skal gå bra.

Men så har vi en låt hvor vi skal trigge et korparti som består av 4 treklanger som følger etter hverandre. Dette har vi synget inn i studio og er på plata. Jeg vil altså ha akkord 1 på en pedal, og når jeg trykker en annen pedal så starter akkord 2 (mens den første stopper). ER dette mulig med nevnte utstyr??

Må forresten legge til at dette er et ganske rubato parti, så vi trenger ikke synce med et klikk for at dette skal gå.

Tilslutt, kan det tenkes at det finnes en mindre fotkontroller enn FCB1010 som kan gjøre samme jobb? jeg trenger kun 5 pedaler for å skifte samples + 1 til å skifte program

mvh

Vegar Øyfoss
...........................................................
http://www.csistersmusic.com
Brukerens avatar
vegaroyfoss
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tir Des 14, 2010 3:16 pm

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron