[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Korg ms20-kontroller til ms20 plugg

Korg ms20-kontroller til ms20 plugg

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Re: Korg ms20-kontroller til ms20 plugg

Innlegg Adriant » Man Feb 14, 2011 6:11 pm

Morsomt, jeg satt og kikka på den tidligere i dag! Akkurat for øyeblikket har jeg mer enn nok med å spare til Rhodes, men kunne absolutt hatt nytte av jx-3p - særlig for en tusenlapp :D Apropos analoge rack-polyer, har du vært borti crumat bit 01? Ser en på musikkweb nå, men får frysninger bare av å se på det interfacet...

Mye jobb å fikse jx-3p forresten? Forstod det var noe trøbbel med volumpot'en...?
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Korg ms20-kontroller til ms20 plugg

Innlegg Jetboy » Man Feb 14, 2011 9:20 pm

Vi får se, jeg kommer neppe til å gjøre så veldig mye selv (hehe). Forhåpentligvis passer det seg slik for reperatøren og meg selv at jeg kan henge der mens det skjer, så lærer jeg noe.

BIT-synthene er fabelaktige og ikke vanskelige å programmere via en MIDI-editor (du får sjekke midi-speccen på den spesifikke modellen, de er litt ulike). De låter kongebra, men er vel ikke akkurat synthen som kutter igjennom og står frem. Workhorse, Bread & Butter osv. Av en eller annen grunn synes jeg den har noen fellestrekk med Matrix 6. De har sikkert noe felles innmat, skulle jeg tro.

Ellers kan du jo ta en titt på Akai's AX-serie, der finner du jo litt krutt. AX-60 er vel den eneste som har tradisjonelle sliders, tror jeg.
A city built on rock'n roll is structurally unsound.
Jetboy
Med på notene
 
Innlegg: 94
Registrert: Tir Mai 12, 2009 4:55 pm

Re: Korg ms20-kontroller til ms20 plugg

Innlegg Adriant » Man Feb 14, 2011 11:53 pm

Hehe, kult! Kjekt å se på slikt :)

Bit-synthen har jo en hyggelig pris, så jeg får kanskje undersøke det nærmere... Det virker litt vanskelig å få fatt i AX60, men den er absolutt verdt en titt!

Lykke til med reparasjonen! :D
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Forrige

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest