[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Nord Rack 2x

Nord Rack 2x

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Nord Rack 2x

Innlegg bjørnar » Tir Des 18, 2007 6:15 pm

Hei! Jeg vurderer å kjøpe en brukt Nord Rack 2x. Noen som har noe erfaringer med denne?

Jeg har tenkt å bruke den i band sammenheng (Bruker sololeads, pads og strings mest)

I tillegg, hva burde jeg eventuelt gi for denne modulen brukt?

:)
Clavia <3
bjørnar
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Tor Sep 13, 2007 8:56 pm
Bosted: SKIEN, TELEMARK, NORGE, VERDEN

Innlegg Robbins » Tir Des 18, 2007 7:19 pm

Det høres ut som at 2x er et godt valg for deg :)
Jeg har testet 2x littegrann, selv sitter jeg med storebroren til 2X.
Som lead synth er de meget bra. Pads'a har etter min mening en tendens til å høres ut som et instrument og ikke et helt orkester, altså lydene er ikke de mest fyldige, men fyldige lyder kan fort føre til groms i et band, så jeg tror ikke det er så dum't allikevel.

Det var min mening om saken. :)
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme

Innlegg bjørnar » Tir Des 18, 2007 7:44 pm

Robbins skrev:Pads'a har etter min mening en tendens til å høres ut som et instrument og ikke et helt orkester, altså lydene er ikke de mest fyldige, men fyldige lyder kan fort føre til groms i et band, så jeg tror ikke det er så dum't allikevel.

Det var min mening om saken. :)


Er padene like fyldige som dem i Nord Stage? Dersom du har prøvd dem. For de er perfekte for mitt bruk! :D
Clavia <3
bjørnar
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Tor Sep 13, 2007 8:56 pm
Bosted: SKIEN, TELEMARK, NORGE, VERDEN

Innlegg Robbins » Fre Des 21, 2007 7:02 pm

bjørnar skrev:
Robbins skrev:Pads'a har etter min mening en tendens til å høres ut som et instrument og ikke et helt orkester, altså lydene er ikke de mest fyldige, men fyldige lyder kan fort føre til groms i et band, så jeg tror ikke det er så dum't allikevel.

Det var min mening om saken. :)


Er padene like fyldige som dem i Nord Stage? Dersom du har prøvd dem. For de er perfekte for mitt bruk! :D

Jeg tror at synth biten er annerledes på 2X. Siden Stage har et 9 Oscillator konsept og wavetables. Den vil nok låte fyldigere enn 2x. Men det er ikke dermed sagt du ikke får fyldige lyder ut av en 2x. Nå har ikke jeg prøvd nord stage heller. Jeg vet ikke hvor fyldige de på nordstage er, men utifra spec så har synth delen på 2x langt flere muligheter. På en annen side så er ikke fyldige lyder alltid like bra å ha heller.
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme

Innlegg bjørnar » Søn Des 23, 2007 2:07 pm

Skjønner :) Jeg trenger nødvendighvis ikke så fyldige lyder, men pader trenger jeg. Vet noen om det er mulig å skape kule van halen og the killers type lyder på 2x?
Clavia <3
bjørnar
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Tor Sep 13, 2007 8:56 pm
Bosted: SKIEN, TELEMARK, NORGE, VERDEN

Innlegg Robbins » Søn Des 23, 2007 7:10 pm

bjørnar skrev:Skjønner :) Jeg trenger nødvendighvis ikke så fyldige lyder, men pader trenger jeg. Vet noen om det er mulig å skape kule van halen og the killers type lyder på 2x?
ja :)
Robbins
Med på notene
 
Innlegg: 98
Registrert: Søn Nov 25, 2007 7:17 pm
Bosted: Tjøme

Innlegg bjørnar » Man Des 24, 2007 4:01 pm

Fett!:D Da tror jeg at jeg går for en slik en, når jeg får solgt en triton jeg har ;P
Clavia <3
bjørnar
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Tor Sep 13, 2007 8:56 pm
Bosted: SKIEN, TELEMARK, NORGE, VERDEN


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest