[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bruktpriser synth

Bruktpriser synth

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Bruktpriser synth

Innlegg øiol » Fre Jun 03, 2011 9:45 am

Er dette helt edruelig.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28836284
30.000,- for en Moog Prodigy. Ser at det skal selges en i Danmark til 6000,- og Mini D til 20. Her kan du få begge pluss reise og opphold til den prisen.
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Bruktpriser synth

Innlegg Adriant » Søn Jun 05, 2011 1:23 am

har sett det der.. Virker nokså gærent. Men dersom det er 30 000 kr som skal til for at han selger synthen, så er vel det forsåvidt en ærlig sak...
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Bruktpriser synth

Innlegg HumdinGer » Tor Jun 16, 2011 12:14 pm

Nei, den prisen virker på ingen måte edruelig. Selvsagt kan man forlange hva man vil, men akkurat Moog Prodigy er ikke den vanskeligste synthen å finne, og til 30.000,- (eller 20.000,- som han nå forlanger) så kan du finne atskillig fetere synther. For 30.000,- så er jo f.eks. en memorymoog innen rekkevidde. Den enkleste måten å vise at det er for dyrt på er selvsagt ved å bare la være å kjøpe :D

Ser du her på Vintage Synth Explorer http://www.vintagesynth.com/moog/prodigy.php så er estimert verdi $400-$700 for en Prodigy. Ganger du prisen med 10 (altså $1=NOK10) så har du ca reell verdi i europeisk målestokk. Det er jo forresten en 110V versjon han selger, så du kan nok glatt importere en slik selv fra statene og betale frakt og moms uten å komme opp i femsifret beløp.

Er det forresten flere enn meg som har reagert på at jo dyrere ting selges jo mer har selgeren behov for å presisere hvor BILLIG det er :roll:
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Bruktpriser synth

Innlegg Negrotron » Tir Aug 02, 2011 1:46 am

http://www.prepal.com kan du se snittpris. Tallene hentes bla. fra ebay, så jeg vil tro at prisene er litt lavere enn det man kan forvente her i landet.
Korg VC-10, Moog Rogue

På utkikk etter en Polysix, så si ifra om en skal selges!

soundcloud: Negrotron
Negrotron
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Fre Jul 29, 2011 10:20 pm
Bosted: Gjøvik

Re: Bruktpriser synth

Innlegg toraabe » Søn Feb 12, 2012 7:05 pm

HumdinGer skrev:Nei, den prisen virker på ingen måte edruelig. Selvsagt kan man forlange hva man vil, men akkurat Moog Prodigy er ikke den vanskeligste synthen å finne, og til 30.000,- (eller 20.000,- som han nå forlanger) så kan du finne atskillig fetere synther. For 30.000,- så er jo f.eks. en memorymoog innen rekkevidde. Den enkleste måten å vise at det er for dyrt på er selvsagt ved å bare la være å kjøpe :D

Ser du her på Vintage Synth Explorer http://www.vintagesynth.com/moog/prodigy.php så er estimert verdi $400-$700 for en Prodigy. Ganger du prisen med 10 (altså $1=NOK10) så har du ca reell verdi i europeisk målestokk. Det er jo forresten en 110V versjon han selger, så du kan nok glatt importere en slik selv fra statene og betale frakt og moms uten å komme opp i femsifret beløp.

Er det forresten flere enn meg som har reagert på at jo dyrere ting selges jo mer har selgeren behov for å presisere hvor BILLIG det er :roll:


Tja kom over denne her http://www.adoos.no/post/15672795/vinta ... _state_arp
Torbjørn
toraabe
Tørr bak øra
 
Innlegg: 30
Registrert: Lør Jul 02, 2011 11:59 pm

Re: Bruktpriser synth

Innlegg øiol » Tir Mar 06, 2012 7:30 pm

Hva med denne. Er i Danmark riktignok, men er den verdt 50k?
http://www.dba.dk/synthesizer-korg-ps-3200/id-81296217/
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Bruktpriser synth

Innlegg øiol » Fre Mar 09, 2012 3:29 pm

Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Bruktpriser synth

Innlegg Orage » Lør Sep 29, 2012 1:25 pm

Vintagesynthexplorer har nå fjernet prisene på gamle synther, sikkert fordi de var helt avlegs. De aller fleste har steget veldig mye siden dengang de ble satt. På den annen side er det ikke alltid at prisene i USA ligger mye under de norske. Jeg kjenner best til Korg, og ser på siden prepal.com at en N364 har en snittpris på 665 USD. Har sett de gått på E-bay for nesten 1000 av og til. Jeg fant en på finn.no for halvannet år siden og betalte 800 norske. Det finnes mange andre eksempler. De klassiske, analoge synthene ser ut til å gå greit unna men litt mer ukjente, kan man få, for en ok penge. Jeg kjøpte selv en Korg Lambda stringer fra 79, 100% analog, for 2000 for et år siden og det synes jeg var en bra pris. Er også fornøyd med en Korg 05 r/w som jeg ga 300 kroner for nylig. Det lå også ute et noe slitt Rhodes, på finn, for noen uker siden. Prisen var satt til 2000 og det var vekk på et par timer. Jeg forsøkte å komme i kontakt med selger, men han virket som om han var mest interessert i å bli kvitt det, så jeg tror det var en som gjorde en god deal der. Nå er det jo endel som ser på finn jevnlig, men det er gode kjøp man kan gjøre, særlig hvis man bor i nærheten av den som selger.
Orage
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Ons Sep 26, 2012 3:36 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron