[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Roland PK-5 og synthmodul

Roland PK-5 og synthmodul

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Roland PK-5 og synthmodul

Innlegg ahegna » Man Aug 22, 2011 9:59 am

Hei.

Jeg er en gitarist som har forvillet meg inn på synthsiden av forumet, og håper på noen tips..

Har et Roland PK-5 brett, som jeg bruker til å kjøre noen bass/synthlyder på. Har frem til nå bare brukt den via pc, og diverse softsynther. Nå har jeg ambisjoner om å bruke dette mer aktivt live, men vil ikke drasse rundt med en pc bare for dette formålet.

Spørsmålet blir da - finnes det noe bra syntmodul etc som jeg kan bruke? Vil heller ikke drasse rundt på en synth med tangenter, da jeg ikke har bruk for det. Sett litt på nettet, og sett att f.eks nanobass fra Alesis kan være en løsning. Men egentlig ser jeg for meg at en analogsynth av noe slag vil kle min gitarlyd best, som består av god gammel rørlyd fra start til mål..
ahegna
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Aug 22, 2011 9:45 am

Re: Roland PK-5 og synthmodul

Innlegg øiol » Man Aug 22, 2011 2:13 pm

Om du vil ha skikkelig analog så gå for en Moog Slim Phatty. Da har du nesten er Taurus :D Denne får du vel ikke brukt ennå, men en DSI Mopho kan også gjøre nytten. Også denne er analog og er forholdvis rimelig og selges av og til brukt
Et annet alternativ som koster mindre er Novation BassStation rack.
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Roland PK-5 og synthmodul

Innlegg øiol » Tir Aug 23, 2011 3:57 pm

Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: Roland PK-5 og synthmodul

Innlegg Ole Henrik » Tir Aug 23, 2011 5:19 pm

øiol skrev:Om du vil ha skikkelig analog så gå for en Moog Slim Phatty. Da har du nesten er Taurus :D


Word! Fantastisk liten boks til en forholdsvis hyggelig pris.
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Re: Roland PK-5 og synthmodul

Innlegg HumdinGer » Ons Aug 24, 2011 7:53 am

Jo, hvis du skal ha en monofon synth så er Slim Phatty et bra valg, eller enda bedre en Studio Electronics SE-1 (minimoog klone med helt analoge lydkretser). Har du masse penger er jo rackversjonen av Moog Voyager det kanskje beste valget.

Trenger du derimot en polyfon synth så ville jeg sjekket ut rackversjonen av Prophet 08.
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Re: Roland PK-5 og synthmodul

Innlegg ahegna » Ons Aug 24, 2011 8:49 pm

Hei, og takk for svar!

Skal sjekke ut forslagene dere har kommet med her. Må si at Slim Phatty så tøft ut, selv om det blir et lite inngrep i lommeboka. Antar at dette er ting som greit lar seg omsette hvis jeg ikke er 100% fornøyd også. Skal sjekke ut mopho også, mulig at denne dekker mitt behov.

Er det andre løsninger jeg bør sjekke ut, så kom gjerne med det. Behovet er fete bass og synthlyder som kan spilles med beina, så monophon er vel det mest aktuelle, men kan jeg trigge andre samples osv er det ikke negativt..
ahegna
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Aug 22, 2011 9:45 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest