[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Roland Juno-160 vs. Oberheim OB-12

Roland Juno-160 vs. Oberheim OB-12

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Roland Juno-160 vs. Oberheim OB-12

Innlegg bjørnar » Søn Jan 20, 2008 6:54 pm

Hei, Jeg har tenkt å kjøpe meg en brukt synth og det står mellom disse 2: Juno 106 og ob-12.

Jeg har en sterk følelse for at jeg helst vil ha juno-160´en, men har hørt at det kan oppstå mye feil med disse? stemmer det?

Derfor har jeg også sett på oberheim ob-12, kan den måle seg med juoen?

Jeg spiller mye sanger av det killers og vil gjærne ha lyder som låter likt med dems, kan disse synthene skape slike lyder?

Jeg er nybegynner når det kommer til analoge og va synther så jeg trenger litt hjelp med å velge :) Håper noen kan hjelpe til !:)
Clavia <3
bjørnar
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Tor Sep 13, 2007 8:56 pm
Bosted: SKIEN, TELEMARK, NORGE, VERDEN

Innlegg masyst » Søn Jan 20, 2008 9:45 pm

Jeg har ikke prøvd noen av dem og ikke har jeg hørt noe særlig på The Killers, men jeg vil tro at om du er god til å programmere synthene, vil det ikke være noe problem å få til slike lyder du ønsker.
Når det er sagt, så er det slik at ingenting er som en ekte deilig analog-synth, selv med alle reparasjonene som kommer, så er det verdt det!
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog

Innlegg ehasting » Søn Jan 20, 2008 11:10 pm