[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Mainstage-spørsmål

Mainstage-spørsmål

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Mainstage-spørsmål

Innlegg Adriant » Tir Des 13, 2011 4:26 pm

Jeg kjører et backingtrack i "playback"-modulen i Mainstage. Tracket går i 12/8, og når jeg syncer med patch-tempoet drar metronomen i vei med 12/8. En jevn 8delstrøm uten betoninger er jo ubrukelig som click, og jeg lurer derfor på om det er mulig å endre underdelingen til metronomen uten at dette går utover backingtracket? Jeg vil ha metronomen til å gruppere 3 og 3 8deler, altså at det blir en triolunderdelt 4/4. Jeg har prøvd å ganske enkelt synce playback-modulen til 4/4 takt, men da strekker den i backingsporet slik at det går veeeldig sakte...
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Mainstage-spørsmål

Innlegg hanton » Lør Jan 28, 2012 12:41 am

Du har sikkert funnet ut av det nå, men såvidt jeg vet er det ikke mulig å stille på metronomen i Mainstage. (Mildt sagt irriterende)
Jeg vil anbefale å lage et klikkspor i Logic e.l., eksportere det som wav/aif,
og deretter å legge det inn i en egen playbackmodul som du starter samtidig som backingtracket.
hanton
Tørr bak øra
 
Innlegg: 32
Registrert: Fre Sep 14, 2007 7:00 pm
Bosted: Oslo

Re: Mainstage-spørsmål

Innlegg Adriant » Søn Jan 29, 2012 7:38 pm

Stemmer! Det er jo en innlysende løsning :D Irriterende at jeg ikke greide å tenke ut det der selv, hehe..

Endte opp med å gjøre den låta (julekonsert) med fjerdedelstrioler i clicket - det var det beste mainstage ville være med på.

Takk for svar!
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron