[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilken synth brukte Knutsen og Ludvigsen?

Hvilken synth brukte Knutsen og Ludvigsen?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Hvilken synth brukte Knutsen og Ludvigsen?

Innlegg tysseng » Tir Jan 03, 2012 9:15 am

Hei!

Jeg har gått og lurt på dette i lang tid, og det irriterer meg fordi jeg egentlig burde visst svaret. På en av de første konsertene på Rockefeller etter at de kom sammen igjen, fortalte Gustav Lorentzen at de hadde brukt samme gamle keyboardet i alle år. Han demonstrerte hvordan de brukte den relativt cheezy innebyggede rytmeboksen, bare i lavt tempo (ink. fill-ins) på flere av sangene sine - denne kan høres på mange av sangene på Juba Juba (f.eks Syk og Dum og deilig).

Dum som jeg er noterte jeg meg ikke hvilken synth/keyboard de hadde brukt (men har hele tiden trodd det var en gammel Korg eller Technics), og nå har jeg hengt meg helt opp i dette :-) Er det noen her på forumet som vet noe mer eller har tips om hvor jeg kan henvende meg for å finne det ut?
--
mvh Joakim
tysseng
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Tor Nov 17, 2011 1:02 pm

Re: Hvilken synth brukte Knutsen og Ludvigsen?

Innlegg ratnick » Tir Okt 02, 2012 6:08 pm

legg til Dolmen på facebook og send en mail til han..da får du garantert svar...lykke til
ratnick
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Søn Sep 30, 2012 10:09 pm

Re: Hvilken synth brukte Knutsen og Ludvigsen?

Innlegg hasse » Tor Jun 25, 2015 11:51 am

Hei Tysseng,
Jeg er ganske sikker på at K&L brukte Technics SX-K200.
Se forøvrig denne snutten
https://www.youtube.com/watch?v=MuBLjt6tRwI

Jeg spilte tidligere i et band der vi disponerte en slik. Den ble benyttet på en og annen innspilling.
Er dog usikker på om keyboardet overlevde da øvingslokalet brant i 2014.

MVH
Hans Fredheim
hasse
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Ons Jun 17, 2015 10:36 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron