[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Kurzweil PC3K8

Kurzweil PC3K8

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Kurzweil PC3K8

Innlegg kurte » Søn Feb 05, 2012 7:13 pm

Hei folk!

Jeg har kjøpt meg en Kurzweil PC3K8. Flott sak. Masse gode lyder. Godt å spille på.

Men det er en relativt høy bruksterskel. Skulle gjerne hatt kontakt med noen som kan gi noen enkle tips for å få senka den brukerterskelen. (Og ja, jeg har lest, og leser til stadighet i brukermanualen (som reflekterer brukerterskelen)) :))


:)
kurte
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Fre Des 16, 2011 6:54 pm

Re: Kurzweil PC3K8

Innlegg Tralle Tonetroll » Søn Feb 12, 2012 10:40 am

Har du sjekket ut tipsene som ligger på sidene til Kurzweil? http://kurzweil.com/knowledgebase/pc3k8/program_mode/

Jeg har selv PC3K7 og har hatt PC3 siden den ble lansert, og kan forstå frustrasjon over den høye brukerterskelen. Det tar tid å sette seg inn i alt, (hvis det i det hele tatt er mulig) og jeg kan vel bare anbefale å sjekke ut videoene som Kurzweil har lagt ut og se om det hjelper. Tror vel neppe det er så mange andre som kan forklare hvordan synhten fungerer noe serlig bedre. Evnt kan du sende en mld så kan jeg se om det er noe jeg kan hjelpe deg med.
Livet er for kort til å kaste bort tida på dårlig musikk.
Brukerens avatar
Tralle Tonetroll
Tørr bak øra
 
Innlegg: 15
Registrert: Fre Jan 18, 2008 2:16 am

Re: Kurzweil PC3K8

Innlegg kurte » Fre Feb 17, 2012 6:23 pm

Hei der :)

Takk for svar.

Ja, jeg har sjekka ut linker, youtube og andre fora. Og det har hjulpet. Det som imidlertid har hjulpet mest, i alle fall i forhold til editering osv., er SoundTower. Da får man et grensesnitt som gjør det hele litt (!) mer oversiktlig.

Men jeg er fortsatt i startgropa på mange måter. Det inkluderer at lydene fortsatt er fantastiske :)

Neste prosjekt er å finne tomme program, slik at jeg kan lagre mine egne setups... -et eller annet sted :)


K
kurte
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Fre Des 16, 2011 6:54 pm

Re: Kurzweil PC3K8

Innlegg Tralle Tonetroll » Ons Feb 22, 2012 9:39 am

"Neste prosjekt er å finne tomme program, slik at jeg kan lagre mine egne setups... -et eller annet sted"

Regner med at det var en spøk?

Soundtower PC3 Editor er et fint hjelpemiddel. Jeg bruker programmet selv, og selv om det er mange funksjoner du ikke får tilgang til er det absolutt å anbefale.
Livet er for kort til å kaste bort tida på dårlig musikk.
Brukerens avatar
Tralle Tonetroll
Tørr bak øra
 
Innlegg: 15
Registrert: Fre Jan 18, 2008 2:16 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest