[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Firewire 400-kabel detter ut

Firewire 400-kabel detter ut

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Firewire 400-kabel detter ut

Innlegg Adriant » Tir Apr 24, 2012 1:05 am

Riggen min døde midt i konserten nå i helga da firewirekabelen som går fra mac'en til MOTU828'en løsnet litt og tilkoblingen ble brutt. Noen som kjenner til en løsning for å fikse dette problemet? Type en klemme eller en heavyduty-plugg? Iom at firewire400-pluggen/-docken er så framifrå lite stødig, kan jeg umulig være den første med dette problemet...?

På forhånd takk for hjelp :)
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Firewire 400-kabel detter ut

Innlegg ruseim » Tir Apr 24, 2012 9:29 am

Har opplevd samme type problem med fw kabel mellom Presonusmikseren min og PC. Det resulterte i at jeg måtte reboote mikseren under showet.

Vet at Neutrik har noen fw plugger, men har ikke sett de, så vet ikke om de har noen god løsning for dette. Mulig de bare har panelkontakter. Fw pluggene sitter generelt litt dårlige virker det som. Virker slarkete.

Har hatt slike problemer i midi'ens barndom også. Hadde ett gedigent synthoppsett som ble styrt fra en Alessis MMT-8 sequenser med synthene linket via midi Thru. En dårlig midikabel gjorde at en tone hang seg opp, og hele riggen måtte startes på nytt.

Jeg kjører i liten grad softsynther live. Men har i det siste brukt ett enkelt usb keyboard og iPad med Camera Connection Kit og Garageband til orgellyder. Det funker greit.
Ikke noe er som hardwaresynther.

Yamaha S80, Moog Little Phatty, Yamaha DX7, Roland JV-1080, Oberheim Matrix-1000
ruseim
Med på notene
 
Innlegg: 66
Registrert: Tir Okt 02, 2007 2:36 pm
Bosted: Gjøvik

Re: Firewire 400-kabel detter ut

Innlegg FinnArild » Tir Apr 24, 2012 6:57 pm

Svaret er åpenbart. Gaffa! :P
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Firewire 400-kabel detter ut

Innlegg Adriant » Tir Apr 24, 2012 10:19 pm

Hmm.. Får lete litt etter de Neutrik-pluggene.

Hehe, jeg må holde riggetiden min på et absolutt minimum så jeg vil helst unngå å stå å komle med gaffa - men må man så må man... :)
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest