[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Yamaha Electone e-5ar

Yamaha Electone e-5ar

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Yamaha Electone e-5ar

Innlegg perolav » Man Aug 06, 2012 8:26 am

Hei!

Jeg er i besittelse av et Yamaha Electone e-5ar orgel, arvet etter min far. Orgelet er i daglig bruk, og alt virker og er i tipp topp stand.
Jeg har funnet en del på nettet av brukermanualer, men lurer på om noen her på forumet som har noe informasjon rundt orgelet?
Min farfar, som kjøpte dette orgelet i sin tid (1973 tror jeg) mente at det kostet 40 000 kr (!). Kan dette stemme, og hva er eventuelt verdien på noe slikt idag?

Takker for svar,

Mvh. Per Olav
perolav
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Søn Aug 05, 2012 4:33 pm

Re: Yamaha Electone e-5ar

Innlegg Adriant » Tir Aug 07, 2012 11:53 am

Stueorgel er ikke akkurat i vinden om dagen... Har ikke kjennskap til akkurat denne modellen, men har sett lignende gå på finn for 2-3000 kr.. Om du er heldig eller treffer på en samler, kan du kanskje pushe prisen litt opp. Ellers er "gis bort"-delen av finn full av stueorgler.. Men som sagt, kjenner ikke til akkurat denne modellen, og du kan være heldig. :)
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: Yamaha Electone e-5ar

Innlegg øiol » Lør Aug 11, 2012 8:06 pm

Adriant har vel rett her. Dette var et orgel som var veldig avansert den gang og kostet sikkert 40000,- men nå til dags blir disse gitt bort eller selges veldig billig. Kanskje noen som har bruk for et øveorgel med fult pedalsett.
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron