[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - "string synth"

"string synth"

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

"string synth"

Innlegg Adriant » Ons Aug 15, 2012 3:19 pm

Tenker på å gå til anskaffelse av en vintage string synth (korg delta, korg pe1000, roland sa09, moog mg1 etc). Noen som har noen tanker om hvilke av de utallige modellene som låter best/har best funksjoner/tåler mest juling/holder best på stemming etc...??
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: "string synth"

Innlegg Ole Henrik » Ons Aug 15, 2012 9:22 pm

Går litt i samme tankene selv, og tråler ebay om dagen. Uten at jeg noensinne har prøvd en slik, synes jeg egentlig polydelen på MG-1 høres ganske kul ut. Ellers er det jo roland rs101/202/505.
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Re: "string synth"

Innlegg Adriant » Tor Aug 16, 2012 2:20 pm

mg1 virker skikkelig bra, ja.. tror den, sammen med korg pe1000, korg delta og roland rs202 er mine favoritter til nå. rs 505 og korg trident havner godt utenfor min økonomiske rekkevidde... greier ikke bestemme meg for hva jeg synes er best; chorus'en til roland eller "vibrato'en" til korg?
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: "string synth"

Innlegg øiol » Lør Aug 18, 2012 11:03 pm

Ser at det er en Logan String Melody II til salgs på Sound1. Hadde en slik en gang i fortiden. Den får ganske gode kritikker rundt om. Tror dette er en ganske solid sak. Om du vil ha noe som kanskje er mere sjeldent så er det en Yamaha CS50 til salgs i Danmark på http://www.dba.dk
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: "string synth"

Innlegg Blix » Søn Aug 19, 2012 12:38 am

Hva med den originale Solina String Ensemble i USA markedsført som ARP?

Den er kanskje ikke lenger mulig å få tak i?

Det var jo den som satte standarden i sin tid.
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Re: "string synth"

Innlegg Adriant » Man Aug 20, 2012 8:04 pm

CS50 blir nok både for tungt og for dyrt, desverre...

Skal sjekke ut solina/ARP og Logan! Takk for tips :)
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: "string synth"

Innlegg øiol » Man Aug 27, 2012 2:42 pm

Du skulle vært litt tidligere ute og kjøpt min Memotron rack som jeg solgte for en stund siden. Autentisk "Mellotron" i hendig rackformat. Kan absolutt anbefales om du kommer over en. Tror ikke det er mange i Norge
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: "string synth"

Innlegg Adriant » Man Aug 27, 2012 5:11 pm

njaaaaaa, ikke helt det jeg er ute etter i denne omgang :) Virker som en veldig kul greie, men det finnes så mange synther jeg må få fatt i først...
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: "string synth"

Innlegg øiol » Fre Aug 31, 2012 3:20 pm

Nå ser jeg at det er en Logan Melody for 2000,- i http://www.dba.dk . Ligger også en Siel Cruise der. Arp solgte en versjon av denne og kalte den Arp Quartet. Jupiter 4 og Juno er også til salgs der. Bare en liten båttur unna :D
Analogue Systems, Pittsburgh, Circuit Abbey, Bugbrand, Paia, Blacet, Flight of Harmony, Synthasonic, Metalbox og Doepfer Modular, Doepfer Dark Time, Dark Energy
øiol
Aktiv
 
Innlegg: 112
Registrert: Lør Aug 16, 2008 12:15 am
Bosted: Akershus

Re: "string synth"

Innlegg Adriant » Lør Sep 01, 2012 12:25 pm

oj, se der ja! juno106 til en fin pris.. Noen som har tanker om hvilken av juno'ene som lydmessig er "best"? 6, 60 eller 106?

Bra priser i Danmark, altså. Jeg må definitivt se enda nærmere på den Logan-saken.
Adriant
Aktiv
 
Innlegg: 125
Registrert: Tir Jun 01, 2010 11:32 pm
Bosted: Stavanger

Re: "string synth"

Innlegg Orage » Fre Sep 28, 2012 6:29 pm

Jeg hadde en Korg ES50 (Lambda) i min ungdom tidlig 80 tallet. Solgte den etterhvert og har igrunnen alltid angret litt, og var derfor strålende fornøyd da jeg fant et ok eksemplar i fjor for 2000. Et skikkelig analogt monster, i heltre hvilket noen av oss jo synes er litt kult. Den har en varm lyd, med en string seksjon og en som kalles perkusjon som består av "piano" lyder blant annet. Man kan mikse alt sammen og den kan gi fra seg ganske interessante om spennende kombinasjoner vil jeg mene. Et begrenset instrument, men med sjel og egenart. Jeg har ikke prøvd så mange andre, men det sies at den står godt opp mot den mer berømte Solinaen. Over 30 år gammel holder den seg godt fortsatt.

Jeg har også hatt en Roland RS-09 som var en string/orgel maskin. Jeg synes Lambdaen er mer spennende, men som stringer gjorde RS-09 absolutt jobben. Og så er det jo noe med disse gamle synthene....
Orage
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Ons Sep 26, 2012 3:36 pm


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest

cron